Passar Schneider/ELJO Trend-ramar till Devireg Touch?

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Passar Schneider/ELJO Trend-ramar till Devireg Touch?

Inläggav Roland » tor 23 maj 2013, 20:20

Hej,

Min Devireg 520 har gått sönder. Jag har mätt upp givare och värmeslinga och dessa verkar vara hela (15 kohm vid ca 23 grader). Värmeslingan är på 700 W (75 ohm). Termostaten sitter i en Schneider/ELJO Trend-ram.

Kan jag byta till Devireg Touch och behålla givare, värmeslinga och Schneider/ELJO-ramen?

På Danfoss hemsida står att Devireg Touch passar ihop med Schneider Exxact, men jag vet inte om det är samma sak som Trend.

Kan ni hjälpa mig?

mvh

Roland Henriksson
Roland
 

Re: Passar Schneider/ELJO Trend-ramar till Devireg Touch?

Inläggav martin » tor 30 maj 2013, 11:01

Då displaydelen på en Devireg Touch är lös och ligger "framför" ramen så skall Devireg Touch i stort sett passa med alla ramar på marknaden.

När det gäller själva Värmekabeln så är det så att så länge du har en kabel med totaleffekt under 3200W så kan du styra dem med i stort sätt alla termostater som finns på marknaden, däribland Devi Touch.
Fördelen med Touchen är att den kan anpassa sig till just den givartyp du har och du kan därför behålla givaren i golvet oavsett typ.

:!: Beställa termostaten gör du naturligtvis enklast hos oss på följande länk: Devireg Touch
martin
Webbplatsadministratör
 
Inlägg: 296
Blev medlem: tis 05 maj 2009, 18:39


Återgå till Allmänna golvvärmefrågor

 


  • Relaterade trÃ¥dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlägget