Kelvin system

Kelvin sweden AB grundades tidigt nittiotal och levererar golvvÀrme i Sverige, Danmark, Norge och NederlÀnderna. Kelvins golvvÀrme Àr en elektrisk golvvÀrme av vÀrmekabeltyp, dvs en tunn trÄd som alstrar vÀrme lÀggs under golvet. Systemen Àr 12V-48V och har marknadens tunnaste vÀrmekabel.

Moderator: Kelvin

Kelvin system

InlĂ€ggav funkstar » tis 12 maj 2009, 20:20

Hej
Ett par frÄgor om ett Kelvin-system:
GÄr det bra att tidsstyra sjÀlva systemet med en enkel timer pÄ vÀgguttaget, sÄ att golvet Àr varmt nÀr jag kommer hem osv..?
Kan jag pÄ samma sÀtt hÄlla kÄll pÄ effektförbrukningen med en grej mellan stickproppen och vÀgguttaget?
Kan inte kabeln stÀlla till det nÀr man lÀgger tex klinker? Jag menar att den fÄr klinkern att sitta sÀmre osv.
Hur pass slitstark Àr kabeln, parkettgolv tex rör sig lite, Àr det inte risk för att kabeln slits och till slut gÄr sönder eller rent utav av (lustig svenska).

Tack

P.-
funkstar
 
InlÀgg: 1
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 20:15

Re: Kelvin system

InlĂ€ggav Kelvin » ons 13 maj 2009, 07:35

Hej funkstar,

Det gÄr bra att koppla in Kelvin systemet pÄ en timer eller en effektmÀtare.
Kelvins kabel Àr vÀldigt tunn och följsam men samtidigt extremt stark. Vid lÀggning av klinker rekommenderar vi att man slammar fast kabeln innan plattlÀggningen pÄbörjas. Se monteringsanvisning som du kan hitta hÀr: http://golvvarmebutiken.se/catalog/pdf/golvvarme_montering.pdf
Slingan kommer inte pÄverka plattornas fixering mot underlaget.

Vid lÀggning av laminatgolv Àr vÄra rekommendationer att du lÀgger kabeln pÄ steg-ljuddÀmpningen med den med följande dubbelhÀftande tejpen. Sedan för att ytterligare fixera kabeln mot underlaget tejpar man diagonalt med en fiberarmerad tejp. Slutligen lÀgger man en golvpapp överst. sedan Àr det bara att lÀgga golvet som vanligt.
Fiberarmerad tejp hittar ni t.ex. hÀr: http://golvvarmebutiken.se/catalog/product_info.php?cPath=23_27&products_id=59

mvh/
Kelvin
Kelvin
 
InlÀgg: 27
Blev medlem: tor 07 maj 2009, 15:48


ÅtergĂ„ till Kelvin

 


  • Relaterade trĂ„dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlÀgget