Provtrycka slang innan inkoppling (LK Minishunt M60)

HÀr diskuterar vi allt som har med vattenburen golvvÀrme att göra. T.ex golvvÀrmerör, vÀrmespridningsplÄtar och fördelare.

Provtrycka slang innan inkoppling (LK Minishunt M60)

InlĂ€ggav HenrikX » tor 15 maj 2014, 20:07

Jag har en existerande LK M60 med minifördelare dÀr jag planerar ansluta ytterligare en slinga. För att kunna göra det mÄste det nya röret provtryckas innan jag ansluter den till fördelaren.

Tanken var att fylla slangen med vatten, plugga ena sidan och ansluta en luftnippel och manometer som jag kan pumpa upp till 8.4 bar, vilket krÀvs enligt LKs provningsprotokoll.

Jag vill gÀrna anvÀnda de klÀmkopplingar som följer med till fördelaren. Vad behöver jag ytterligare för delar för att kunna plugga ena sidan samt ansluta manometer samt luftnippel pÄ andra sidan som bÄda har R15 gÀng? Kan man ta sig frÄn en G20 EuroCone till R15 pÄ nÄgot sÀtt?

(Jag bor i Stockholm och jag förmodar att det Àr orsaken till att inga av de rörisar jag har varit i kontakt med orkar Äka pÄ ett sÄdant litet jobb.)

/Henrik
HenrikX

InlÀgg: 1

Re: Provtrycka slang innan inkoppling

InlĂ€ggav Karl-Gunnar » mĂ„n 26 maj 2014, 09:29

Hej, det du behöver Àr LK Provtryckningspropp AX16 Air och du kan anvÀnda Kopplingsset AX16 G15 som anslutning.
Karl-Gunnar

InlÀgg: 10

ÅtergĂ„ till Vattenburen golvvĂ€rme

• Relaterade trĂ„dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlÀgget