Lk reglerkit s2 touch som krånglar

Här diskuterar vi allt som har med vattenburen golvvärme att göra. T.ex golvvärmerör, värmespridningsplåtar och fördelare.

Lk reglerkit s2 touch som krånglar

Inläggav Toymoomin » ons 11 jan 2017, 21:13

Köpte och monterade detta kit för en tid sen, även LK ställdon (no). ( bytte ut gammalt wirsbo)
Vårat entreplan består utav 3 vattenburna slingor, som var för sig har egen termostat och ställdon.
Önskad temperatur står på 22 grader på samtliga termostater.
Termostaterna visar aktuell temperatur på 22,5 och 23 grader. Och kallar väl därför inte på värme.
Aktuell temperatur i huset är 20,2 grader ( enl mina verisure rökdetektorer ) och 20,5 enl en termometer jag hängt brevid s2 termostat.
Om jag höjer temperaturen på termostater till 23-23,5 grader så höjs temperaturen, och efter ett par dagar har jag runt 24-25 grader istället.
2 av termostaterna ligger och pendlar mellan 22,5-23 grader så fort jag snuddar vid en av touch pilarna (panel väcks) och slutar pendla när den återgått till låg belysning igen.
Någon som har nån ide om vad som är galet? Tycker att jag både dubbel och trippelkollat så dom är rätt anslutna, och det verkar stämma.

Tips är väldigt välkomna.
Mvh, Nicklas W
Toymoomin
 
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 11 jan 2017, 20:49

Återgå till Vattenburen golvvärme

 


  • Relaterade trÃ¥dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlägget
cron