Hej!
Jag velar. 220v eller 12-48v.
Jag har ett litet badrum om 2.7 kvm. Jag har vattenburet element som under höst vinter och tidig vår sköter 100% av
uppvärmningen. Från Maj till september brukar jag sjunta ner så elementet inte ger någon värme, utam låter mer eller
mindre solen sköta uppvärmningen av huset alternativt stöd eldar i braskamin. Det gör att sommartid, hur dumt den än
kan låta , är golvet som kallast. Jag ha*ar kalla badrummsgolv och vill få in någon form av golvvärme, nu när jag
renoverar.
Jag velar då som sagt var, och har ett par frågor.
1. Installationsmässigt kommer jag undan med ungefär samma penning om jag väljer 220v, istället för 48v. Men hur är det sedan.
Vilket drar mest energi ur våra sällan fungerande kärnkraftverk.
2. Instruktionen för montering av kelvin 12-48 volt finns jättefina bilder på vägg genomförning i nedersta golvplattan. Betyder det att
man sätter reglerboxen på andra sidan i samma höjd? Det står förvisso "för in kablarna upp till reglerboxen", men jag fattar inte riktigt,
hur det är gjort.
3. Måste reglerboxen sitta på "andra sidan väggen". Får man inte ha den i badrummet?
4. Kan reglerboxen vara infälld, eller är det en utanpåliggande variant och vad är måtten på den?
(I mitt fall, skulle den hamna i hallen, vilket kanske inte är så snyggt att ha som första intryck)
5. Om man tar 220v skall väl slingan skall läggas i "flytspacklet". Flytspacklets tjocklek kommer variera från 1 till 3-3,5 cm.
Kommer värmen bli ojämn då.
Ja det var några frågor jag undrar över.
Tacksam för lite svar.
Med vänlig hälsning
Pelle B

