av martin » tis 26 jun 2012, 11:11
I större rum (15 m2) och uppåt brukar det inte löna sig att lägga lågvoltssystem. Då väljer man istället en 230V kabel. Vill man ändå använda lågvoltslösningen för att uppnå tex bygghöjd. SÅ måste man tyvärr använda flera system. Man delar då förslagsvis in golvet i två eller flera zoner som då regleras med egen kabel och egen styrbox.