Golvvärme i litet badrum

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Golvvärme i litet badrum

Inläggav SAH » lör 20 okt 2012, 16:19

Hej,

Vi skall renovera vårt lilla badrum (3,5 kvm).
Eftersom vi redan har bergvärme vill vi lägga in vattenburen värme.
Men samtidigt vill vi också ha komfortvärme på golvet (klinkers skall läggas in) under hela året.
Hur löses detta bäst?
Finns något lämpligt vattenburet system som smidigt kan kompletteras med eluppvärmning?
Eller måste vi lägga in två separata system?
Tacksam för råd och ungefärliga prisuppgifter.
SAH
 

Re: Golvvärme i litet badrum

Inläggav martin » fre 02 nov 2012, 13:48

Det finns två alternativa lösningar.

:arrow: Ett vattenburet golvvärmesystem som kompletteras med en liten elpatron.
Då finns färdigt paket för upp till 8 m2.
Golvvärmepaket L12-H8
Systemet är komplett och kan på sommaren användas som ett litet fristående värmesystem.

:arrow: Andra alternativet blir klart billigare men blir då två fristående system.
Det vattenburna systemet Golvvärmepaket L12-5 samt ett Värmekabel kit på 300W
martin
Webbplatsadministratör
 
Inlägg: 296
Blev medlem: tis 05 maj 2009, 18:39


Återgå till Allmänna golvvärmefrågor

 


  • Relaterade trÃ¥dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlägget
cron