OCD2-1999 termostat

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

OCD2-1999 termostat

Inläggav AneSan » sön 02 dec 2012, 10:59

Har en OCD2-1999 termostat som givit upp, har återställt termostaten till fabriksläge och den startar upp och
alla inställningar går att göra. Sedan låter den lite "fräsande" men ingen värme i golvet.
Om man ska byta vad sätter man dit i stället?
AneSan
 

Re: OCD2-1999 termostat

Inläggav martin » mÃ¥n 03 dec 2012, 00:46

Felet på din termostat är troligen att reläet i termostaten har gått sönder.

Du kan använda vilken av våra termostater. du vill, förutsatt att du kan få ut golvgivaren ur golvet (monteras normalt i ett elrör så den går att ta ut) och lägga dit den som medföljer din nya termostat.
Om du vet att givaren sitter fast i golvet så blir det lite besvärligare. Då behöver du antingen använda en OJ OCC Termostat som har samma givarstandard.
ALternativt kan du även använda Devireg Touch. På Toutch kontrollen kan du i inställningarna ställa in vilken givare du ha i golvet och på det viset få funktion med valfri golvgivare.
martin
Webbplatsadministratör
 
Inlägg: 296
Blev medlem: tis 05 maj 2009, 18:39


Återgå till Allmänna golvvärmefrågor

 


  • Relaterade trÃ¥dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlägget