System för golvvärme

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

System för golvvärme

Inläggav Fr » tor 06 dec 2012, 11:39

Hej

Jag undrar vad jag behöver för att koppla ihop vårt golvvärmesystem. Vi har lagt ner 12 mm PEX-rör i golven (4 rum) samt har en vattenmantlad vedkamin och en 500 liters acctank. Har även några grundfos cirkulationspumpar. Vi har inte behov rumstermostater utan vill ha ett "manuellt system".

Tacksam för hjälp!

/ Fredrik
Fr
 

Re: System för golvvärme

Inläggav martin » fre 07 dec 2012, 11:22

Du behöver någon typ av blandningsenhet (shunt ventil) för att kunna blanda vatten till rätt temperatur samt en fördelare för förgrening ut till era fyra(?) slingor.
Enklast vore nog en LK MInishunt M60 samt en Minifördelare 4-12
martin
Webbplatsadministratör
 
Inlägg: 296
Blev medlem: tis 05 maj 2009, 18:39


Återgå till Allmänna golvvärmefrågor

 


  • Relaterade trÃ¥dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlägget