uppvärmning av väg/gårdsplan

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

uppvärmning av väg/gårdsplan

Inläggav pela_2012 » lör 29 dec 2012, 12:37

Behöver lite hjälp med dimensionering av värmekabel för entren utanför huset, ok att skotta men behöver ha det helt fritt från snö och is. hur många W/m2?
/Pela
pela_2012
 

Re: uppvärmning av väg/gårdsplan

Inläggav Hampus » tis 15 jan 2013, 09:43

Man brukar räkna med ca 200-300W/m2 när det gäller snösmältning.
Hampus
 
Inlägg: 171
Blev medlem: tor 10 mar 2011, 16:37


Återgå till Allmänna golvvärmefrågor

 


  • Relaterade trÃ¥dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlägget
cron