Hur lägger man golvvärmemattan

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Hur lägger man golvvärmemattan

Inläggav Kersti » tor 28 mar 2013, 15:34

Hej!

Jag bygger ett badrum som är 110 x 210 cm. Kan jag lägga er egen golvvärmematta för 2 kvm så den täcker någorlunda? Funderingen är hur man får den att ligga i två parallella remsor - man kan ju inte klippa av kabeln..

Finns det garanti på funktionen?

Vänliga hälsningar

Kersti
Kersti
 

Re: Hur lägger man golvvärmemattan

Inläggav martin » sön 07 apr 2013, 00:40

man klipper av mattan utan att klippa av kabeln. sedan kan man "vända" med mattan och rulla åt andra hållet. På det viset kan man jobba sig fram och tillbaka över golvet tills hela golvytan är täckt med ett antal våder.
martin
Webbplatsadministratör
 
Inlägg: 296
Blev medlem: tis 05 maj 2009, 18:39


Återgå till Allmänna golvvärmefrågor