vattenburen golvvärme

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

vattenburen golvvärme

Inläggav per » fre 05 apr 2013, 10:22

Tjena.
Vi har fått två olika bud på montering av vattenburen golvvärme på träbjälkslag/golv.
Vi skall använda spårad spånskiva och 16 mm rör, den ena säger att man lägger detta och sedan flytspacklar med nät.
Den andra säger att man skall lägga gips på detta först och sedan avsluta med klinkers.
Detta är en hall på övervåning.
Vad gäller?
/Pelle
per
 

Re: vattenburen golvvärme

Inläggav martin » fre 05 apr 2013, 18:14

:!: Man får inte flytspackla direkt på värmespridningsplåtar! Så limma och skruva golvgips är det som gäller. Det måste även vara max 300 mm cc på golvbjälkar.

(Man kan flytspackla men då gäller två lager åldersbeständig plast ovanpå golvvärmen sedan flytspackla minst 30 mm med armeringsnät i gjutningen.)

Jag rekommenderar att du tar in en offert på det material du behöver via http://golvvarmebutiken.se/offert
martin
Webbplatsadministratör
 
Inlägg: 296
Blev medlem: tis 05 maj 2009, 18:39


Återgå till Allmänna golvvärmefrågor

 


  • Relaterade trÃ¥dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlägget
cron