Hej
Vi har ett hus från -35 och ska lägga vattenburet.
Där finns radiatorer i alla 3 rummen,
I botten är det trägolv och ett av rummen har plastmatta ovanpå träet, ett annat har laminat ovanpå trägolvet.
Vi vill bevara det gamla trägolvet. Och önskan är klinkers som golvmaterial.
Men vissa säger att trä och klinkers är att be om problem.?
Hur ska jag göra om jag har trä i botten,
vill bevara gölvet det gamla golvet, tex lägga någon form av foam för att skydda det.
vad händer om vi lägger klinkerfix direkt mot foamen och klinker på fixet?
vi hoppar över flytspackel. Allt för undvika höga höjder.

