Hej,
Jag planerar för en utbyggnad med isolerad platta på mark. Utbyggnaden, som blir 5 kvm kommer endast att rymma en liten bastu och en dusch. Hela golvet kommer att beklädas med klinker och jag vill naturligtvis ha golvvärme. Det som är aktuellt i mitt fall är någon form av elvärme. Har dock lite funderingar kring vilket val som är bäst för mig. Då lavarna i bastun utgör en stor del av golvytan (drygt ca 1,5 kvm) känns det som att jag kan glesa ut avståndet där under.
Känner spontant för Värmekabel Kit 490W, men jag kommer inte att flytspackla, kan denna gjutas in i betongplattan, ca 3-4 cm ner, alternativt läggas i klinkerfixen (enligt GVK skall golvvärme placeras under tätskikt, men det kanske endast gäller vattenburen värme?, BKR säger inget om detta). Alternativet Strong 600W känns nästan lite överdriven då det ändå är ett fullisolerat utrymme. Kelvinsystemet är intressant i sig, men väldigt mycket dyrare i jämförelse.
Snälla hjälp mig att gå rätsida på detta!
Tack på förhand!
Hälsningar
Björn A

