golvvärme med elpatron

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

golvvärme med elpatron

Inläggav leja » tor 02 aug 2012, 10:45

Hej
Skall bygga till en sommarstuga som värms upp med direktverkande el. Tänker mig en gjuten platta. Vill gärna ha golvvärme. Kan man ansluta en 30 liters vvb och en cirkulationspump. Kanske är bäst med elpatron. Finns det något färdigt kitt
Är det någon förtjänst med att gjuta in rören i plattan eller bättre med ett system som ligger ovanpå bottenplattan
leja
 

Re: golvvärme med elpatron

Inläggav martin » fre 02 nov 2012, 10:59

Det smidigaste är LK Elpanna Det är ett komplett kit med elpatron, expansionskärl, cirkulationspump och reglering.
Det är ett oslagbart kit för just sommarstugor och liknande. Ett tipps är att då använda glycolblandat vatten i systemet.

Om du skall lä'gga rör i platta eller ovanpå platta beror lite på förutsättningarna i just ert fall.
Om man gjuter en ny platta med isolering under är det prismässigt och arbetsmässigt en fördel att passa på att installera golvvärmen i plattan.
Annars finns spårade cellplastskivor att lägga ovanpå plattan.
martin
Webbplatsadministratör
 
Inlägg: 296
Blev medlem: tis 05 maj 2009, 18:39


Återgå till Allmänna golvvärmefrågor

 


  • Relaterade trÃ¥dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlägget