GVB Kabelkit

Forum för 230V vÀrmegolv och el golvvÀrme. T.ex vÀrmekabel och golvvÀrmefolie

GVB Kabelkit

InlĂ€ggav molle_7 » fre 01 mar 2013, 10:20

Hej!

Jag undrar om detta kit gÄr att kapa eller om det levereras med nÄgon kall kabeldel och avslut förmonterade?

Sen undrar jag ocksÄ hur jag gÄr tillvÀga för att fÄ sÄ lite vÀrme pÄ golvet som möjligt. Det jag menar med det Àr att eftersom jag har en oisolerad platta pÄ mark som jag endast kommer gjuta eps pÄ vill försöka begrÀnsa plattans uppvÀrmning. Och min plan Àr dÄ att jag ska försöka ha en vÀldigt lÄg vÀrme pÄ, alltsÄ lÀgre Àn komfortvÀrme. Jag vill alltsÄ endast ha golvvÀrmen för att golvet inte ska vara sÄ förbaskat kallt som klinkers gÀrna blir utan golvvÀrme.
Ska jag dÄ ta en kortare lÀngd pÄ kabeln för att lÀgga större slingor eller stÀller jag det bÀst med termostaten. OsÀker pÄ hur det funkar med termostaten dÄ jag vÀrmer upp rummet med en radiator?

Är det nĂ„gon som förstĂ„r frĂ„gan?=)

/Molle
molle_7

InlÀgg: 1

Re: GVB Kabelkit

InlĂ€ggav martin » sön 07 apr 2013, 00:20

GVB kabeln Àr en serieresistiv vÀrmekabel sÄ den kan inte kapas. Givetvis levereras den med Àndavslut och kallkabel.

NÀr det gÀller att fÄ komfort med minsta möjliga elförbrukning Àr det helt klart termostaten du skall förlita dig pÄ. Att installera ett svagt system som knappt orkar uppnÄ den önskade temperaturen ger bara ett trögt och lÄngsamt system.

Alla vÄra elektriska golvvÀrmesystem levereras med golvtemperaturgivare och om du dÄ stÀller 17 grader pÄ termostaten kommer systemet hÄlla en golvtemperatur pÄ 17 grader. inte mer eller mindre.
martin
Webbplatsadministratör

InlÀgg: 296

ÅtergĂ„ till GolvvĂ€rme EL 230V

• Relaterade trĂ„dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlÀgget