Hej.
Yt-renovering av liten gästtoa, ca 1,7 kvm (ca 1,1m x 1,5m) på övre våningen i en villa. Effektiv yta blir ju ännu lite mindre.
Behöver lite värme i golvet och:
- Vill inte att det bygger för mycket i höjd.
- Vill kunna installera själv.
- Komfort-värme räcker gott (finns ingen annan värmekälla, men det är ändå bara golvet som känns kallt).
Har golvspånplattor i golvet (det har tidigare varit klinkers, och så ska det bli igen).
Har även jordfelsbrytare i huset, behövs dock inte vid lågvolt väl...?!
Frågor:
1) Är XK160 rätt val då eller finns det något lämpligare alternativ?
2a) Har idag ett tätskikt på golvspånet som skadats lite vid klinkers-knackningen. Behöver jag ta bort allt eller kan man bara dra på ett lager (gummi) till?
2b) Gör det nåt om man har tätskiktet över eller under värmetråden?
3) Hur tätt får man lägga trådarna? I Monteringsbeskrivningens tabell finns bara anvisning för 2 kvm och uppåt för xk160.
4) Är det något man INTE får montera/koppla i xk160-lösningen om man inte är auktoriserad utan bara en vanlig ingenjör med två tummar på hyfsad rätt plats?

