T2-Röd i uterum under klinkergolv

Forum för 230V värmegolv och el golvvärme. T.ex värmekabel och golvvärmefolie

T2-Röd i uterum under klinkergolv

Inläggav StefanS » ons 11 jan 2023, 17:39

Hej
Jag har byggt ett uterum med betongplatta på 30 cm frigolitisoliering. Rummet ska vara isolerat och vinteruppvärmt och användas som vinterträdgård. För det mesta ska det bara hållas frostfritt, men det ska kunna värmas upp till rumstemperatur då och då. Planen är att lägga in elslingor för fullvärme i flytspackel under klinker.

Eftersom vi kommer att ha mycket stora krukor med växter och en mindre jaccuzzi i rummet, skulle jag vilja använda T2-röd för att inte golvet under dessa ska bli för varmt. I produktinformationen för T2-röd rekommenderas istället att välja Kelvin VK under klinkergolv. Varför inte T2-röd?

Eftersom rummet är 28 m2, verkar jag behöva två slingor. Om jag måste välja Kelvin VK, vilka kit kombineras bäst till just 28 m2? VK1500 + VK600 verkar räcka till 28 m2, men bör man välja 2 lika stora slingor, som t.ex. 2 st VK 1200. Kan det spela roll om man vill koppla bägge slingorna till samma termostat?

Ni svarar i en annan tråd att man kan koppla ihop två slingor till en termostat, men att det kan vara fördelar med att ha en termostat per slinga? Vilka fördelar kan det vara?

Vänliga hälsningar
Stefan
StefanS
 
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 12 sep 2020, 16:17

Återgå till Golvvärme EL 230V

 


  • Relaterade trÃ¥dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlägget
cron