Felindikering XK200

Klenspänningssystem inräknas alla golvvärme system där en spänning under 50V används. Vanligen 12, 24 eller 48V, Men även 20 V och 30 V används i vissa system.

Felindikering XK200

Inläggav HÃ¥kan » ons 12 okt 2011, 20:30

Har nyss satt igång systemet efter några veckors väntan. Har lagt trådarna med avstånds 8 cm på ett drygt 4 kvm hallgolv och på det granitklinker.

Kontrollampan blinkar till var 15 sekund. Skall då betyda överhettning efter vad jag förstår. Har prövat att kalibrera om genom att lägga en termometer på golvet som visar aktuell golvtemp, ställde in ratten på samma temp och tryckte sedan på den lilla bruna knappen. Snabba blinkningar följde och efter ca 30 sekunder tändes lampan igen och systemet gick igång.

Dock ingen skillnad, lampan blinkar fortfarande var 15 sekund. Även prövat omstart med av-påknapp. Hjälpte inte.

Något skräp fanns inte i innanmätet vi monteringen. Jag monterade den direkt från lådan och testade dagen efter.

Idéer?

Tacksam för tips! Systemet är nyinköpt.
HÃ¥kan
 
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 12 okt 2011, 20:10

Re: Felindikering XK200

Inläggav Kelvin » tor 13 okt 2011, 16:06

Men blinkar till menar du då att lampan tänds en kort stund eller att den slocknar en kort stund.
Lyser den fast och bara slocknar en kort stund fungerar systemet som det skall. Blinkningarna du ser då är indikeringar på hur ofta systemet mäter temperaturen i golvet.
Är det så att den är släckt och tänds i korta sekvenser tror jag det snarare är något som är felkopplat, efter som det började direkt vid start.
Kelvin
 
Inlägg: 27
Blev medlem: tor 07 maj 2009, 15:48


Återgå till Golvvärme EL Lågvolt

 


  • Relaterade trÃ¥dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlägget
cron