av martin » tis 29 nov 2011, 17:39
Fullvärme brukar vara ca 100W/m2
Komfortvärme är normalt 50 W/m2.
I ditt fall när du vill få en tork effekt i golvet så är 120-130 W/m2 en bra nivå.
Det går att lägga systemet med olika effekt på olika delar av golvet. du kan tex lägga 120W där du ställer skorna och 80W på övriga delar. (detta gör man genom att lägga kabeln tätare på de delarna där man behöver mer effekt)
Jag skulle välja XK200 i ditt fall. total effekten 200W behövs om du vill kunna få ordentlig tork effekt på del av golvet.