Var placera styrboxen?

Kelvin sweden AB grundades tidigt nittiotal och levererar golvvÀrme i Sverige, Danmark, Norge och NederlÀnderna. Kelvins golvvÀrme Àr en elektrisk golvvÀrme av vÀrmekabeltyp, dvs en tunn trÄd som alstrar vÀrme lÀggs under golvet. Systemen Àr 12V-48V och har marknadens tunnaste vÀrmekabel.

Moderator: Kelvin

Var placera styrboxen?

InlĂ€ggav MartinB » mĂ„n 16 mar 2015, 10:15

Hej! Det stĂ„r att man KAN placera styrboxen (Kelvin XK300) i ett annat rum om man vill. Men FÅR man placera den i tex en tvĂ€ttstuga (vĂ„tutrymme) ca 1 meter upp pĂ„ vĂ€ggen? Det Ă€r en vĂ€gg ganska lĂ„ng bort frĂ„n duschkabin och tvĂ€ttstĂ€ll.
DÀr sitter reglageboxen till bastun sÄ det vore fint att ha styrboxen för golvvÀrmen ocksÄ dÀr. Mvh/ MartinB
MartinB
 
InlÀgg: 1
Blev medlem: mÄn 16 mar 2015, 10:10

Re: Var placera styrboxen?

InlĂ€ggav martin » fre 20 mar 2015, 17:11

Boxen Àr IP20 klassad sÄ du bör rÄdfrÄga ditt försÀkringsbolag om du fÄr placera boxen dÀr. JÀmför IP klassningen pÄ den reglerbox till bastun som sitter dÀr.
martin
Webbplatsadministratör
 
InlÀgg: 296
Blev medlem: tis 05 maj 2009, 18:39


ÅtergĂ„ till Kelvin

 


  • Relaterade trĂ„dar
    Svar
    Visningar
    Senaste inlÀgget
cron