Aktuellt datum och tid: fre 12 jun 2026, 16:12

News News of Allmänna golvvärmefrågor

Site map of Allmänna golvvärmefrÃ¥gor » Kategori : Allmänna golvvärmefrÃ¥gor

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Golvvärme oisolerad betongplatta

Hej!

Vad ska man använda för golvvärme system om man har en oisolerad platta,med golv beläggning direkt på betongen?
Read more : Golvvärme oisolerad betongplatta | Visningar : 8401 | Svar : 1

OCD2-1999 termostat

Har en OCD2-1999 termostat som givit upp, har återställt termostaten till fabriksläge och den startar upp och
alla inställningar går att göra. Sedan låter den lite "fräsande" men ingen värme i golvet.
Om man ska byta vad sätter man dit i stället?
Read more : OCD2-1999 termostat | Visningar : 7705 | Svar : 1

vattenburen golvvärme

Hej, kan jag lägga ett trägolv på något av era vattenburna golvvärmesystem?
hälsningar stefan
Read more : vattenburen golvvärme | Visningar : 9012 | Svar : 1

termostat till golvvärme.

Hej!
Jag har idag golvvärme i mitt badrum där termostatet har gått sönder. Det har märket HEW kabel. Badrummet är på 7m2. Kan man sätta dit ett nytt termostat utan att byta ut temperatur givaren?
Mvh Roger
Read more : termostat till golvvärme. | Visningar : 24937 | Svar : 2

Vattenburen golvvärme, vilken?

Hej, en människa med tummen mitt i hand behöver hjälp. Vi ska renovera om tvättstuga (där vi ska lägga in våtrumsmatta) badrum (där vi ska lägga in kakelgolv) och så ska vi lägga nytt parkettgolv i vissa rum. Vi vill ha vattenburen golvvärme i dessa rum och då undrar jag: Varför är det så stor prisskillnad på de olika paketen. Golvvärmepaket L12-40 täcker 40kvm och kostar ca 13000. Sen finns Golvvärmepaket EPS-40 för ca 30000 ...
Read more : Vattenburen golvvärme, vilken? | Visningar : 8218 | Svar : 1

Royal 300 XK/ dobbeltblink

Montert ny Kelvin styrboks Royal XK 300.
Den har rødt dobbeltblink og varmer ikke.
Skal den kalibreres?
Read more : Royal 300 XK/ dobbeltblink | Visningar : 8412 | Svar : 2

Golvvärme

Finns det något system som lämpar sig att läggas på trädunderlag?
Read more : Golvvärme | Visningar : 8190 | Svar : 1

offert golvärme

Hej
undrar om ni kan lämna offert på 160 kvm vatten buren golvvärme
som ska läggas på befintlig golvspånskiva med glespanel
Read more : offert golvärme | Visningar : 3588 | Svar : 2

Golvvärme under plastmatta i badrum (plintgrund)

Hej!

Vi bygger nytt badrum och funderar på att lägga golvvärme som enda värmekällan under plastmatta.

Följande förutsättningar...
Grund: Öppen med plintar
Isolering golv: 220mm
Golv: spånskiva 22mm
Golvyta: 3000x2000 = 6m2
Duschhörna 90x90mm
Bänk med tvätt- och torkmaskin samt skåp under fönster, ca:1,2m2

Vi vill, som sagt, undvika element i badrummet och bara värma upp med golvvärmen. Fungerar det med tanke på att vi har plastmatta, 220 isolering och öppen plintgrund?

Kan vi använda ...
Read more : Golvvärme under plastmatta i badrum (plintgrund) | Visningar : 18343 | Svar : 4

Vilket system ska jag ha?

Tjena tänkte göra om mitt garage i källaren till ett rum med golvvärme. Rummet är 3,4 m gånger 5,10 m, vilket system bör jag använda mig av? Räcker det med 15m2 systemet? Ursäkta för mina dumma frågor, vet ingenting om det här bortsett från att jag vill ha det varmt om min fötter.
Read more : Vilket system ska jag ha? | Visningar : 10243 | Svar : 1

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlägg 1242 • Totalt antal trÃ¥dar 741 • Totalt antal medlemmar 477