Aktuellt datum och tid: fre 12 jun 2026, 16:18

News News of Allmänna golvvärmefrågor

Site map of Allmänna golvvärmefrÃ¥gor » Kategori : Allmänna golvvärmefrÃ¥gor

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

AluMat under vinylmatta

Har tänkt lägga vinylmatta i entrèhallen.
Där är ett plankgolv som jag ska täcka med masonit och på det en Slitstark vinylmatta.
Undrar om det är okey att lägga AluMat golvvärme mellan plankgolvet och masonitskivan.
MVH Lennart
Read more : AluMat under vinylmatta | Visningar : 8510 | Svar : 1

Termostat

Hej.

kan man bara köpa Heatcom termostat?

Mvh K-F
Read more : Termostat | Visningar : 15697 | Svar : 1

Golvvärme

Hej på er !
Kan man lägga in golvvärme typ er lågspänningsvariant på ett plastgolv och sedan lägga klinkers på ovanpå detta ? Golvet är på 5.5 kvadrat och underlaget är vanliga spånskivor på 60 c-c.

Från en som går och funderar.

Med vänlig hälsning
Leif Stüffe
Read more : Golvvärme | Visningar : 10419 | Svar : 1

Komfortvärme i bristfälligt isolerad platta

Hej!

Vi gör om garage till tvättstuga inkl seperat litet gäst-wc med dusch. Från första början har vi fått rådet att inte använda golvvärme pga ev fuktvandring från mark. Plattan var från början helt oisolerad men vi har nu lagt 100 mm cellplast (max eftersom det är så lågt i tak). Golvet är sedan flytspacklat 40 mm och det återstår att regla upp och lägga klinker i gäst-wc.

Min fråga är, trots att vi fått ...
Read more : Komfortvärme i bristfälligt isolerad platta | Visningar : 8536 | Svar : 1

temperatur vred

Hej!
Kan jag bara köpa ett temp vred till kelvin golv värme system
Read more : temperatur vred | Visningar : 7996 | Svar : 1

Ingjutning

Hej. Det är så att jag har beställt ett golvvärmepaket (L12-10) av er som jag nu ska lägga, i min konstruktion så ska jag använda armeringsnät och då undrar jag om jag kan fästa värmeröret i nätet istället för att använda listerna man fick till? Tack på förhand
Read more : Ingjutning | Visningar : 3482 | Svar : 1

golvvärme shunt

Hejsan! Måste jag ha en shunt till min golvärme ca 9kv eller
räcker det med en fördelare och termostat.har en thermia jordvärme pump 3 år gammal.
tacksam för svar Bertil.
Read more : golvvärme shunt | Visningar : 7277 | Svar : 1

golvvärme uterum

Hej

Jag skall montera vattenslinga i ett inglasat uterum(glvet skall gjutas feter utläggning/provtryckning.

Rummet är 4,6 ggr 5,2 m.

Vilken slang och ev shunt säljer ni och leveranstid vid snabb affär?

mvh
Anders
Read more : golvvärme uterum | Visningar : 10944 | Svar : 1

Golvvärme vid träbjälklag

Hej,
Jag är i färd med att renovera vårt badrum och behöver lite hjälp ang. golvärmen. Badrummet är ca 3,8 kvm, är beläget på övervåningen i ett trähus. Golvkonstruktionen är träbjälklag med golvspånskivor och golvgips. Tanken är att spackla in elgolvvärmeslinga i flytspacklet, därefter tätskikt och klinker. Vilken effekt/kvm kan jag ha på golvvärmen? Hörde någonstans att max är 80w/kvm vid träbjälklag, stämmer det? Vill gärna ha fullvärme då det kommer att vara enda värmekälla. ...
Read more : Golvvärme vid träbjälklag | Visningar : 3212 | Svar : 1

Vannbåren gulvvarme

Hei
Jeg skal legge gulvvarme i mitt kjøkken og i min stue i løpet av september.
Jeg skal flytavrette kjøkkengulvet og ønsker å bruke "Golvvärmepaket L12-10", og så skal jeg legge Golvvärmepaket EPS-30 på stuen.
Dette ønsker jeg å samle i ett skap som plasseres i forbindelse med stuen, og jeg ønsker da å få en minifordeler som kan håndtere alle disse 3 kursene. I tillegg til dette hadde det vært ønskelig med ett uttag ...
Read more : Vannbåren gulvvarme | Visningar : 3005 | Svar : 1

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlägg 1242 • Totalt antal trÃ¥dar 741 • Totalt antal medlemmar 477