Aktuellt datum och tid: fre 12 jun 2026, 16:14

News News of Allmänna golvvärmefrågor

Site map of Allmänna golvvärmefrÃ¥gor » Kategori : Allmänna golvvärmefrÃ¥gor

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Granit effekt per kvm?

Vilken Kw rekommenderas att lägga i samband med Granit på betongplatta. Plattan är gjord -72 ? Vi har erfarenheten sen tidigare att för låg Kw ger ingen värme, kan bero på dåligt isolerad platta oxå.
Read more : Granit effekt per kvm? | Visningar : 2813 | Svar : 1

ingjutning av vattenburen golvvärme

Hur mycket flytspackel ska täcka de vattenburna golvvärmerören för att få en jämn värmespridning?
Read more : ingjutning av vattenburen golvvärme | Visningar : 7896 | Svar : 1

Golvvärme i torp

Hej

Jag har ett gamalt torp (byggår 1907) med betong golv och klik laminat över.

Jag tänker sätta lågvolt golvvärme - t.ex Kelvin XK500 - i köket, under klinkers, som är ca 10 kvadratmeter. När jag tog upp den gamla klik golv - vilket var ganske slitet - såg jag att betong var lite ojämt, så jag behöver lägga självutjämning först.

Just nu golvet är grovbetong längst ner, med plast fuktspar över, sen underlagsfoam och ...
Read more : Golvvärme i torp | Visningar : 2735 | Svar : 1

Kombinera linker och laminat

Tänkte lägga värme folie och laminatgolv. Men vi har en öppen spis och runt den tänkte jag ha klinkerts. Kan man lägga klinkerts på värme folie?
Read more : Kombinera linker och laminat | Visningar : 7799 | Svar : 2

Royal gulvvarme, 300

Jeg har royal 300 gulvvarme, serienr. A 6462, år 1998.
Varmen slår seg ikke av, så gulvet blir svært varmt.
Er det styrboxen som må skiftes?
Passer den nye til min eldre modell, og kan jeg selv montere den?
Read more : Royal gulvvarme, 300 | Visningar : 4832 | Svar : 1

leverans tid

Hej,

Hur lång leverans tid till göteborg?
Read more : leverans tid | Visningar : 2866 | Svar : 1

frostvakt i sugslang

Vi har ett fritidshus på plintar med en grävd brunn intill. Det finns en sugslang från pumpautomaten (pumpen är installerad på isolerad toa där värmen alltid är på viontertid). Vi använder fritidshuset på vintern. Idag har vi en möjlighet att tömma slangen vid en kran/järnten på ett t-rör i brunnen där sugslangen går in i jorden mot pumpen. Vi funderar på ett alternativ med en frostvakt till denna krök (ca 6 m) som ni säljer. ...
Read more : frostvakt i sugslang | Visningar : 3087 | Svar : 1

hålla balkongen torr..

Hallå!

som sagt, håll Balkongen torr i höst.
är det ens värt det prismessigt om man gamför med foppatofflor :P
Nej men ärligt.
två polare vill hålla balkongen torr. deras plan är att ha 6kvm golv värme med trall över.
asså en utråkning på hur mycket mycket detta skulle kosta om..

1 man ställer in den innan båda går till jobb, hur lång tid skulle det ta ...
Read more : hålla balkongen torr.. | Visningar : 2901 | Svar : 1

M60 MINISHUNT 2 SLINGOR

Hej ska lägga vattenburen golvärme i en hall o har bestämt mig för systemet Golvvärmepaket L12-10
nu till min fråga senare ska ja renovera mitt intilligande kök på 16kvm som ja ska lägga golvärme i också
kan man koppla på en till slinga till köket på samma shunt o hur går de med värmeregleringen i vardera rum i sånnafall
har ju ej lust o ha flera shuntar sitta i huset
tacksam för snabbt svar
mvh ...
Read more : M60 MINISHUNT 2 SLINGOR | Visningar : 11326 | Svar : 1

Hur gör man i större rum?

Om har 16 kvm förråd, köper man två slingor då för att få fullvärme?kopplar man in båda slingorna i samma termostat? Jag tänker på kelvin.
Read more : Hur gör man i större rum? | Visningar : 2519 | Svar : 1

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlägg 1242 • Totalt antal trÃ¥dar 741 • Totalt antal medlemmar 477