Aktuellt datum och tid: fre 12 jun 2026, 16:16

News News of Allmänna golvvärmefrågor

Site map of Allmänna golvvärmefrÃ¥gor » Kategori : Allmänna golvvärmefrÃ¥gor

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

val av golvvärme

vad ska jag välja för produkt till ca 7 m2 badrumsgolv med plastmatta?
Read more : val av golvvärme | Visningar : 4171 | Svar : 1

Golvvärme i badrum med plastmatta

hej

jag är intresserad av erat 12 volt system för golvvärme till mitt badrum, där vi ska lägga plastmatta.
kan man köpa eller hämta ut detta system någonstans i Göteborg?

hur mycket måste man täcka slingorna för att få en jämn värme i golvet.
eller kan man fräsa ner dom i spånskivan och isåfall hur djupt ska dom ner för att får en jämn värme.

tack.
Read more : Golvvärme i badrum med plastmatta | Visningar : 4630 | Svar : 1

golvvärme XK500

Jag tänker lägga in golvärmeslinga XK500 på ett oisolerat betonggolv och lägga klinkers över. Vi ska ha det som komfortvärme parallellt med befintlig vattenburen elementvärme. Golvvärmen kommer att var på året runt.
Ska man lägga slingorna där duschhörnan ska vara och ska man lägga slingor under massagebadkaret?
Finns det risk för att kabeln går sönder efter en tids användning? Hur lokaliserar man och lagar i så fall felet?
Hur många år förväntas slingan att hålla, ...
Read more : golvvärme XK500 | Visningar : 10807 | Svar : 1

golvärme strong,för ingjutning

Hej ! På vilket sätt fästes värmekabel vid ingjutning? Fästes den direkt vid armeringsnätet? i så fall med vad för något? är najtråd lämpligt eller vad rekommenderar ni ? Har en platta som skall gjutas,det ska bli ett uterum ca 28m3, i anslutning till mitt poolrum med stora glaspartier. Jag har tänkt mig att använda Strong värmekabel 2100w eller 3000w som tillskottsvärme i golv. Kan det vara en fördel att istället lägga kabel i flytspacklet ...
Read more : golvärme strong,för ingjutning | Visningar : 3664 | Svar : 1

golvvärme till trägolv

Hej. Jag skall bygga till mitt sommarhus med 9 m2 med egen ingång och toalett.
Denna del skall vara vinterbonad och jag tänker på golvvärme. Kan jag ställa
in termostaten så att den håller ca 10 gr i rummet. Jag vill också ha trägolv
Går detta bra eller finns det någon hake
Tacksam för svar
Ã…ke Jansson
Read more : golvvärme till trägolv | Visningar : 9771 | Svar : 1

Golvvärme

Hej på er !

Undrar om man kan använda GVB kabelkit 300w under våtrumsmatta i badrum ?
Har tänkt att ha golvspånskiva 22 mm sen golvgips 13mm sen limma fast golvvärmekabel å gjuta ca: 20mm
Ock som golvyta limmad våtrumsmatta för badrum !
Tänkte bara om värmekabeln är för "varm" för pvc golv ?
Hört att vissa värmekabel måste ha klinker som golvyta !!

Mvh. Harri
Read more : Golvvärme | Visningar : 4934 | Svar : 1

Golvvärme 12-48v

Hej, undrar om man kan lägga golvvärme med lågvoltssystem då man har spånskivegolv?
Read more : Golvvärme 12-48v | Visningar : 2577 | Svar : 1

elpatron

Kan man komplettera shunt till vattenburet system (LK 12-10) med elpatron för att få värme då husets radiatorsystem är avstängt på sommaren?

undrar Anders G
Read more : elpatron | Visningar : 8489 | Svar : 0

Kelvin golvvärme

Vi vill lägga Kelvins värmeslingor men vill ha värmeisolerande material under och plasmatta över. Går det?
Mvh
Ann
Read more : Kelvin golvvärme | Visningar : 4938 | Svar : 1

Golvvärme garageuppfart

Hej!

Är påväg å ska köpa hus och skall eventuellt bygga carport utanför huset.

Sitter i rullstol efter en trafikolycka å vintern är ett helvete, att ta sig till bilen när den står inplogad är inte så kul så därför tänkte vi anlägga uppfart precis utanför dörren och lägga marksten (5 cm tjock).

Min fråga är om de skulle vara möjligt att lägga kabel så man har en gång på säg 50cm å 4 m ...
Read more : Golvvärme garageuppfart | Visningar : 3493 | Svar : 1

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlägg 1242 • Totalt antal trÃ¥dar 741 • Totalt antal medlemmar 477