Aktuellt datum och tid: fre 12 jun 2026, 17:33

News News of Allmänna golvvärmefrågor

Site map of Allmänna golvvärmefrÃ¥gor » Kategori : Allmänna golvvärmefrÃ¥gor

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

laminat på golvvärme

hej,
kan jag lägga ett laminat golv på 7mm ovanpå er vattenburen värme som ej är ingjuten
Read more : laminat på golvvärme | Visningar : 8357 | Svar : 0

Behörig installatör

Krävs det alltid behörig installatör för att lägga en 230V elvärmekabel i golv, (badrumsgolv)?
Read more : Behörig installatör | Visningar : 4201 | Svar : 0

vattenburen värme i källare

Hej,
Har ett rum i min källare som jag skulle vilja göra om till badrum. Har pelletspanna samt solceller som uppvärmning på huset. Har förstått att det kan bli fuktvandringar i plattan om man inte isolerar nedåt...men jag vill bygga så lite som möjligt på höjden. Vad ska jag tänka på? Hur får jag rätt information om detta? Vart kan jag vända mig för att det ska bli så bra som möjligt?
Mvh Christel N
Read more : vattenburen värme i källare | Visningar : 7037 | Svar : 1

Hur att lägga ett golv med komfortvärme, vad läggs i mellan

skall lägga komfortvärme Kevin xk500 i en hall på ca 11kvm med golvspån.
Lite frågor:
Är det rätt produktval ?
Vad läger man underst på spångolvet foam eller värmekabel ?
lägger man golv direkt på eller har man ett skickt till av foam ?
Finns det någon pdf som beskriver hur man lägger på trägolv, har bara funnit en som visar klinker...

Tacksam för svar
MagnusG

golvvärme bygghöjd

Vilken sorts golvpkt(vattenburen värme) skall man välja till ett 6m3 stort badrum med trägolv!
1-rörs värmesystem
Klinkers som nytt golvmaterial?

Minsta möjliga bygghöjd eftersträvas!
Read more : golvvärme bygghöjd | Visningar : 2181 | Svar : 0

el golvvärme på spånplatta

kan man lägga elvärmegolv på spånplatta
Read more : el golvvärme på spånplatta | Visningar : 8524 | Svar : 0

För plastmatta, -Hur djup behöver man gjuta?

Hur djupt ner måste man gjuta eran Kelvin 24v golvvärme i flytspackel då jag ska lägga plastmatta över den i ett badrum
Read more : För plastmatta, -Hur djup behöver man gjuta? | Visningar : 2988 | Svar : 0

garanti för för Alu Mat golvvärme

Jag undrar vilken garantitid ha Alu Mat golvvärme?
Read more : garanti för för Alu Mat golvvärme | Visningar : 4268 | Svar : 0

Golvvärme med flera lager golv ovanpå

Har ett parkettgolv i vardagsrummet med golvvärme. Golvet har en del sprickor,därför har jag planer på att lägga
ett nytt golv c:A 14mm utanpå det gamla. Fråga. Förlorar jag mycket i värmeöverföring genom denna åtgärd :?:
Read more : Golvvärme med flera lager golv ovanpå | Visningar : 11249 | Svar : 0

kelvin xk 300

Hej har köpt ett kelvin xk300 system och har kört igång det nu. Har ställt vredet på 30 grader men dioden slutar inte att lysa. Har haft igång det i 3 dagar nu. Jag har lagt slingan som komfortvärme på 9 kvm men ja tycker att den skall klara av att värma upp det. Är mycket tacksam om någon skulle kunna förklara hur systemet fungerar Mvh Erik
Read more : kelvin xk 300 | Visningar : 9872 | Svar : 0

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlägg 1242 • Totalt antal trÃ¥dar 741 • Totalt antal medlemmar 477