Aktuellt datum och tid: fre 12 jun 2026, 17:36

News News of Allmänna golvvärmefrågor

Site map of Allmänna golvvärmefrÃ¥gor » Kategori : Allmänna golvvärmefrÃ¥gor

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Golvvärme i hundlådorna på bilen.

Hej.

Söker någon form av golvvärmekälla att sätta i mina hundlådor i bilen.
Skulle er 12 volts kabel funka till detta??
Read more : Golvvärme i hundlådorna på bilen. | Visningar : 4105 | Svar : 0

Nytt styrkort

Hej! Har alldeles nyss installerat ett nytt styrkort i min gamla Kelvin Royal 300. Vad betyder det när lampan blinkar snabbt två gånger vilket upprepas med cirka 4 sekunders mellanrum. Det har ingen betydelse om vredet står på noll eller högsta. Har utfört kalibrering enligt anvisningar.
Read more : Nytt styrkort | Visningar : 8918 | Svar : 0

Termostat

Hej!

Var kopplar jag in jordkabeln(Vilken kontakt) på termostaten K1-E16?? Som jag ser det (Och enligt manualen) så finns bara nummer 5 ledig men det finns ingen märkning för jord vid den kontakten!!??

Tacksam för hjälp
Vänligen Mikael
Read more : Termostat | Visningar : 15322 | Svar : 0

Diameter på rör för givarkabel - Strong 18W/m

Hej,
Jag ska gjuta in min värmekabel i plattan och tänker förlägga givarkabeln i ett rör för möjlighet till framtida byte vid behov.
Undrar nu vilken diameter jag kan ha på röret, om ett vanligt 16 mm PVC-rör duger, eller blir det för mycket luft runt givaren så avkänningen försämras?

Tacksam för svar, betongbilen kommer på fredag! :D
/Björn
Read more : Diameter på rör för givarkabel - Strong 18W/m | Visningar : 8574 | Svar : 0

Net-kit

Hur mycket bygger Net-kit näten på höjden? Måste de näten flytspacklas eller fungerar det att bara lägga golv med fästmassa ovanpå?
Read more : Net-kit | Visningar : 2551 | Svar : 0

Dålig fart på vattenburet värmegolv

Hej!

Jag har låtit installera ett vattenburet värmegolv. Det består av 2 slingor och en shunt. Problemet är att det nästan aldrig blir nästan varmt trots att termostaten är fullt öppen och elementen i närheten "glöder". Invattnet verkar ha korrekt temperatur. Nu undrar jag om det finns några andra "strypningar" i själva shunten. En annan fråga är vilken flödeshastighet är optimal (det finns 3 hastigheter på pumpen).
Hälsningar
Jan
Read more : Dålig fart på vattenburet värmegolv | Visningar : 7980 | Svar : 1

Kelvin golvvärme

Hej,
Undrar om storleken på "el boxen" som hör till de tunna golv slingorna, och hur lång installations sladd som följer med. Kopplas den in som fast installation till 230V inne i boxen? Vilken typ av tunnast möjlig under isolering på betong golv kan användas under slingorna om man avser lägga klinker?

Mvh Sofia
Read more : Kelvin golvvärme | Visningar : 3113 | Svar : 0

Okänd slinga

Hej. Har ett golvvärmesystem i badrummet som jag skulle koppla in, då jag kollade i dosan var kablarna märkta med 12v..
Jag gissar då att det är ett lågvoltssystem men förra ägaren av huset har avlidit och ingen har någon information om systemet.
Hur löser jag problemet ?
Jag förstår att jag behöver en transformator, men hur stor och hur regleras temperaturen då det inte verkar finnas någon givare i golvet ?
Read more : Okänd slinga | Visningar : 3226 | Svar : 0

Ersätta Ardex termostat med K1?

Hej Funkar eran [K1-E16 som ersättare för en ardex termostat?
Tack på förhand.
Read more : Ersätta Ardex termostat med K1? | Visningar : 11011 | Svar : 0

Lk bjälklagsplåt 16mm

Hej

Skriver med anledning av att jag skall ha 100 st LK bjälklagsplåt för 16mm. Har fått ett pris på 47 kr st ink moms på en annan nät vvs firma.
Kan ni matcha detta. Frakt ingår också.

Mvh
Kennie
Read more : Lk bjälklagsplåt 16mm | Visningar : 7028 | Svar : 0

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlägg 1242 • Totalt antal trÃ¥dar 741 • Totalt antal medlemmar 477