Aktuellt datum och tid: fre 12 jun 2026, 17:32

News News of Allmänna golvvärmefrågor

Site map of Allmänna golvvärmefrÃ¥gor » Kategori : Allmänna golvvärmefrÃ¥gor

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

golvvärme el

Hur tjockt lager av flyt spackel ska jag lägga på golv där jag har installerat el. värme-slinga. Finns det någon min eller max. Mig personligen passar bäst så tunt som möjligt. Vilket är egentligen det bästa alternativet. Hur tjockleken av flyt spackel lagret påverkar effekten av värme-kabel?
Read more : golvvärme el | Visningar : 12220 | Svar : 0

garanti för folie kit för trägolv

Hittar inte garanti för folio Kit för trä golv
Read more : garanti för folie kit för trägolv | Visningar : 4350 | Svar : 0

Koppla på golvvärme direkt på radiatorkrets?

Hej,

Jag skall renovera mitt badrum och har idag en vattenburen radiator som jag vill bli av med! Jag skulle önska vattenburen värme i golvet.... Kan jag koppl in detta på bef radiator krets? och hur lång torktid är det på in-gjutningen alt flytspacklingen?

/Jens
Read more : Koppla på golvvärme direkt på radiatorkrets? | Visningar : 9818 | Svar : 0

Golvvärme på plastmatta

Hej !
Jag planerar att lägga vattenburen golvvärme i mitt badrum. Det är kakel överallt utom på golvet där det är en plastmatta.
Kan jag lägga golvet direkt på mattan ?
En radiator finns med 1 1/2-tums röranslutning. Hur gör jag anslutningen ? Skall radiatorn vara kvar ?

mvh/
Pelle i Ljungby
Read more : Golvvärme på plastmatta | Visningar : 3305 | Svar : 0

Värme i friggebod o "snickarbo"?

Hej!
Tips på lämpligaste (golv-) värmen i friggebod/snickarbod (2 rum) som skall byggas.
T-element (isolering) och betongplatta blir grund.
Isolering 150 mm vägg/tak 250 mm.
Friggebod ca 3 x 3,5, Snickarbo ca 2,4 x 3,5.
Mvh/Lennart Ã…
Read more : Värme i friggebod o "snickarbo"? | Visningar : 7482 | Svar : 0

Frostvakt för inkommande vatten

Hej1
jag är på jakt efter någon form av frostvakt för mitt inkommande vatten så att jag kan minimera användningen av värmekabeln. Vad finns, vem ska installera och vad kostar det?

Per
Read more : Frostvakt för inkommande vatten | Visningar : 4370 | Svar : 0

saccosäckar

Funkar det med saccosäckar om man har el-golvvärme?
Read more : saccosäckar | Visningar : 3948 | Svar : 0

Golvvärme laminat

Hej!
Jag ska lägga laminatgolv i mitt inglasade uterum.
Golvbjälklaget är isolerat och med golvspånskivor.
Nu till frågan:
Kan jag lägga Kelvin XK500 ovanpå reflektorskiva 3 mm och direkt ovanpå detta laminatgolv?
Dvs nerifrån och upp: golvspånskiva - reflektorskiva 3mm - Kelvin XK500 - laminatkolv (7mm).
Fördelen med detta är att jag kan lägga och koppla in värmegolvet själv
Med vänliga hälsningar
Gunnar Ljung
Read more : Golvvärme laminat | Visningar : 7260 | Svar : 0

Golvvärme direkt under klinkers?

Hej
Kan man lägga Kelvin XK200 i fixet direkt under klinkers. Alltså ovanpå flytspackel och tätskick. Måste man i så fall använda något specielt flytspackel eller fix?

MVH
Andreas
Read more : Golvvärme direkt under klinkers? | Visningar : 10953 | Svar : 0

Kallt o varmt

Hej
Har ett elvärmegolv i mindre duchrum, ibland blir golvet kallt utan anledning, jordfelsbrytaren löser ej ut. Jag kan ju då inte låta bli att skruva på termostaten samt bryta och slå på strömmen. V ärmen återkommer efter några dagar och då med besked.
Är jag rätt ute om jag byter termostat elr kan det vara ngt annat fel, räcker der med att byta givaren elr bör jag byta hela dosan? Tror fabrikatet ät Theorin ...
Read more : Kallt o varmt | Visningar : 7063 | Svar : 0

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlägg 1242 • Totalt antal trÃ¥dar 741 • Totalt antal medlemmar 477