Aktuellt datum och tid: sön 09 aug 2026, 22:33

News News of Allmänna golvvärmefrågor

Site map of Allmänna golvvärmefrÃ¥gor » Kategori : Allmänna golvvärmefrÃ¥gor

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Golvvärme ur funktion

Hej

Har en bostadsrätt med golvvärme i badrummet, men den fungerar inte, lampan på termostaten lyser, men någon värme blir det inte. Kontaktat styrelsen i bostadsrättsföreningen men de säger att jag själv skall kontakta en VVS-firma.....?
Kan man ordna felet själv, vad kan felet vara?
Read more : Golvvärme ur funktion | Visningar : 2579 | Svar : 0

Förbereda för Net-KIT

Hej!
Jag håller på att förbereda min golvvärme, net-kit 1,5, för slutlig installation av elektrikern. Elektrikern har förberett två kabelrör för golvvärmen men så vitt jag kan förstå av net-kit är det bara en kabel som ska gå upp till termostaten/brytaren på väggen.

Sensorn sitter ju i änden på den gröna kabeln och liksom i andra änden av mattan. Var ska den placeras? Om jag har förstått instruktionen rätt så ska den läggas mellan två ...
Read more : Förbereda för Net-KIT | Visningar : 3443 | Svar : 0

Kelvins värmegolv under Trägolv

Skall jämna till gamla träsponten med lite flytspackel sedan lägga Kährs tuplex underlag sedan Kelvins värmegolv och Kährs ekgolv ovanpå detta.
Kan detta vara rätt förfarande ? :roll:
Read more : Kelvins värmegolv under Trägolv | Visningar : 3138 | Svar : 0

värmegolv el

Hej,
vill lägga elvärmegolv i köket,har krypgrund,bjälklag med 22mm golvspånplatta + hellimmant korkmatta.
Kan korkmattan ligga kvar,har haft 7mm ekparkett på den som jag vill ersätter,men med golvvärme under.
Fri yata är 4,0 x 3,6 m. Några bra förslag ?

mvh/rho
Read more : värmegolv el | Visningar : 5149 | Svar : 0

Xk200 på laminatgolv?

Skulle man kunna lägga Kelvin xk200 direkt under ett laminatgolv i hall?
Read more : Xk200 på laminatgolv? | Visningar : 8959 | Svar : 0

Leveranstid, Värmekabelkit 2000W?

Hej, Vad är det för leveranstid på, Värmekabel Kit 2000W, Kabel längd: 166,0 m, Värm effekt: 2000 W?
Read more : Leveranstid, Värmekabelkit 2000W? | Visningar : 2754 | Svar : 0

Golvärme

Hejsan!

Jag skulle vilja få lite tips på golvärme i ett kök på 14-15 m2 som jag vill ha KOMFORTVÄRME (finns element) i, samt ett mindre rum på 5,5 m2 som jag vill ha FULLVÄRME i.
Golvisoleringen i undergolvet är ca 22 cm med samt spångolvskiva på 3 cm, räcker det till att lägga den tunna kabeln i Ert lågvoltsystem Kelvin XK 300 alt 500 direkt på golvet?
Eller måste jag ha en Reflektorskiva på ...
Read more : Golvärme | Visningar : 3406 | Svar : 0

Vattenburen golvvärme

Hej - vilket är det längsta avståndet mellan bärande balkar. Jag bor i ett gammalt hus och är osäker på om cc 60 användes när huset byggdes.
Undrar
Kjell
Read more : Vattenburen golvvärme | Visningar : 7476 | Svar : 0

trådlös golvvärmereglering

Hej är det någon som har provat LK s trådlösa till ett äldre system?
Read more : trådlös golvvärmereglering | Visningar : 10060 | Svar : 0

Termostat till elgolvvärme i badrummet

Hur byter man Termostat till elgolvvärme i badrummet
Read more : Termostat till elgolvvärme i badrummet | Visningar : 7535 | Svar : 0

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlägg 1242 • Totalt antal trÃ¥dar 741 • Totalt antal medlemmar 477