Aktuellt datum och tid: sön 09 aug 2026, 23:34

News News of Allmänna golvvärmefrågor

Site map of Allmänna golvvärmefrÃ¥gor » Kategori : Allmänna golvvärmefrÃ¥gor

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Termostat stänger av

Mitt värmegolv är kallt eftersom min EBECO termostat stänger av så fort den går över ca 1,5 på den 7gradiga skalan.
Kan det vara fel på själva termostaten eller kan det vara något annat./ Stefan
Read more : Termostat stänger av | Visningar : 2481 | Svar : 0

kelvin golvvärme

Kan man fästa kelvin kabel med smältlim
Read more : kelvin golvvärme | Visningar : 3367 | Svar : 0

orderstatus

Kollade min orderstatus och där står det avvaktande vad betyder det?? Mvh erik
Read more : orderstatus | Visningar : 3428 | Svar : 0

hur göra

har ett befintligt golv med bjälklag 2x4 tum+22mm golvspånskiva+golvmatta som står på en helgjutenplatta det är spånisolering mellan skiva och platta,kan jag lägga golvvärme direkt och vilken typ på det befintliga golvet eller måste något tas bort eller läggas till?
Read more : hur göra | Visningar : 4103 | Svar : 0

golvvärme i hus på plint

Hej!
Håller på att flytta ett gammalt torp och har nu ställt det på plintgrund.
Jag undrar om det är någon idé att lägga in golvvärme i ett sådant golv, med tanke på ev värmeflykt neråt?
Om så skulle vara fallet, vilket system kan i såfall rekommenderas? Vi försöker göra så mycket som möjligt själva...
Mvh
Nita
Read more : golvvärme i hus på plint | Visningar : 3067 | Svar : 0

Mått på vändskivor?

Hej - vilket mått har vändskivorna
almsta
Read more : Mått på vändskivor? | Visningar : 2587 | Svar : 0

Vilken golvvärmekabel för ingjutning i betong?

Hej!

Vilken kabel ska jag ha när jag ska gjuta in golvvärmen i betong?

MVH
Read more : Vilken golvvärmekabel för ingjutning i betong? | Visningar : 8496 | Svar : 0

Garanti

Hej
Jag är intresserad av eran golvvärme och då främst "Värmekabel Kit 1340W" för 14kvm.
- Vad gäller för att garantin på 15 år ska gälla?
- Kan jag själv lägga kabeln och att elektriker kollar resistansen och slutkopplar?
- Det står att HeatComs garanti innebär att HeatCom tar kostnaden för felsökning och åtgärdande av fel. Vid åtgärdande av fel, innebär det ta kostnaden för att bryta upp klinker, åtgärda felet på kabeln, återställa fuktspärr, ...
Read more : Garanti | Visningar : 4447 | Svar : 0

Flytspackel

Heatcom värmekabel på 2,9mm, hur mycket flytspackel kräver den?

Mvh Kalle
Read more : Flytspackel | Visningar : 8364 | Svar : 1

kelvin lågspänning

Funkar det med kelvin lågspänning i ett flytspacklat badrumsgolv på spånskiva och klinker, eller vad rekommenderas för bästa resultat? har grön skiva i golv, behöver eller rekommenderas ytterligare primer, och finns det någon passande reflektorskiva att lägga underst?
Read more : kelvin lågspänning | Visningar : 2710 | Svar : 0

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlägg 1242 • Totalt antal trÃ¥dar 741 • Totalt antal medlemmar 477