Aktuellt datum och tid: sön 09 aug 2026, 22:25

News News of Allmänna golvvärmefrågor

Site map of Allmänna golvvärmefrÃ¥gor » Kategori : Allmänna golvvärmefrÃ¥gor

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

ON OFF

Ska lägga xk300 på ett källargolv. Kommer endast att vara igång vid kortare tillfällen/helger.
Ska jag sätta på/stänga av och i så fall hur?
Read more : ON OFF | Visningar : 2053 | Svar : 0

LK Minikretsventil M5

LK Minikretsventil M5
finns det någon ventil för ett en rörssytem
Read more : LK Minikretsventil M5 | Visningar : 2173 | Svar : 0

Trasig utrustning

Hej!
Min gamla golvvärmare Mod ROYAL 200 (21V växelström 40W/kvadratmeter) har slutat fungera.
Slingan är på på ca 5 kvadratmeter och har en resistans på 2 ohm.
Vilken moderare "matare" kan jag ersätta den med?
Read more : Trasig utrustning | Visningar : 7581 | Svar : 0

Golvvärme i hall

Har för avsikt lägga in golvvärme i hallen. Ca 3kvm utav hallens totala 10,3kvm. Jag har klinker under den tänkta varma delen och parkett i övrigt. Underlag är spånskiva där jag vill isolera ytterligare istället för den gipsskiva som ligger mellan spånskiva och klinker idag. Ämnar ha fullvärme med hjälp av golvet istället fär ett oljefyllt element, som är trasigt. Elementet drivs idag av en central anläggning som ger el-kraft vid behov. Alltså kan den ...
Read more : Golvvärme i hall | Visningar : 8051 | Svar : 0

Golvvärme i husvagn

Hallå!
Jag tänkte höra om ni har någon bra och billig golvvärme som jag kan lägga i min husvagn?
Hade tänkt lägga den direkt på mattan och sedan lägga nålfilts matta ovanpå.

Mvh

Stefan
Read more : Golvvärme i husvagn | Visningar : 3201 | Svar : 1

Trasig termostat

hej
Jag har haft ett golvvärme typ nät installerat i flera år. Nu i helgen slutade det plötsligt att fungera. Är det troligast att termostaten lagt av?
Jag har inte gjort några ädringar i byggnationnen eller golvet.
Arne
Read more : Trasig termostat | Visningar : 9404 | Svar : 0

Typ av värmekabel

30 kvadratmeters uterum, ej fullvärme, endast komfortvärme golv. Hur många watt behöver installeras. Vilken värmekabel rekommenderas, skall ingjutas i betong
/ Paul
Read more : Typ av värmekabel | Visningar : 7974 | Svar : 0

AluMat under fasta skåp?

Tänker lägga alu-mat i min hall på 9 m2 längs ena väggen står en rad med garderober och skåp. Är det lämpligt att lägga värmegolvet även under skåp?
Read more : AluMat under fasta skåp? | Visningar : 7952 | Svar : 0

Ström från Trafo men ej från Kretskort

Hej har problem med boxen då den levererar ut 48v till kretskortet men inte till värme kaben har även kollat kabeln så att det går ström i genom denna . Kan det va så att kortet är trasigt eller är det någon som har några råd ??
Read more : Ström från Trafo men ej från Kretskort | Visningar : 11082 | Svar : 0

komfortvärme i kök och hall i villa från 70 talet.

Tänker lägga om golvyta i kök och hall. Bjälklag av isolerad träbjälklag tj 300mm med spånplatta som överst. Värmekälla i huset är elvärme med luft,luft och konventionella radiatorer. Skall lägga nytt träparkett i dessa utrymmen. vill uppnå komfortvärme i golvet. tror att denna åtgärd skaffar komfortvärme i golvet samt ninskar energitillförelsen
av värme på detta sätt. fråga. Bygghöjd på elslingor. antal m per rum, erfoderliga termostater. Hallen är på cirka 12.3m2, kök 16.0m2
Read more : komfortvärme i kök och hall i villa från 70 talet. | Visningar : 7884 | Svar : 0

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlägg 1242 • Totalt antal trÃ¥dar 741 • Totalt antal medlemmar 477