Aktuellt datum och tid: sön 09 aug 2026, 20:19

News News of Allmänna golvvärmefrågor

Site map of Allmänna golvvärmefrÃ¥gor » Kategori : Allmänna golvvärmefrÃ¥gor

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

golvvärme under klickgolv

Kan man lägga lågvolt värmekabel under klickgolv?
Read more : golvvärme under klickgolv | Visningar : 2804 | Svar : 0

Alumat aluminiumtejp?

Hej!
Vi har byggt ut en liten hall och har köpt Alumat golvvärme på 3 kvadratmeter att lägga där.
Vårt problem är att anslutningskabeln sitter för oss på "fel" sida vilket innebär att vi har två möjligheter när vi ska lägga:

Nr 1: Lägga "längsefter" och därmed måste vi vända på mattan nästan direkt, bara efter två slingor. (Har detta någon betydelse?)

Nr 2: Lägga "tvärsöver" och därmed måste vi vända på mattan 5 gånger ...
Read more : Alumat aluminiumtejp? | Visningar : 4075 | Svar : 0

Flera värmeslingor till en termostat?

Hej.
Jag undrar om det är möjligt att koppla på flera värmeslingor till en enda termostat? (Har en HC10TPM termo.)
Read more : Flera värmeslingor till en termostat? | Visningar : 7144 | Svar : 0

Golvvärme till Vinyl, Parkett och Klinkers

Hej,

Jag har ett hus som jag vill lägga golvvärme, men har svårt att välja rätt golvvärmekabbel till alla rum...

Jag har ett rum (24 kvadratmeter) som skall ha parkettgolv (8-14mm), tre andra rum som skall ha vinylgolv, två rum har 6 kvadratmeter vardera, dock den tredje har 9 kvadratmeter, samt kök och hall skall ha klinker (sammanlagt 27 kvadratmeter)...

Vad är det för golvvärmekabbel man skall ha för respektive golvtyp?

Tack!

MVH
KoXHAK
Read more : Golvvärme till Vinyl, Parkett och Klinkers | Visningar : 8586 | Svar : 0

Vilket golvvärmesystem bygger minst på höjden?

Vilket golvvärmesystem bygger minst på höjden?
Read more : Vilket golvvärmesystem bygger minst på höjden? | Visningar : 3879 | Svar : 0

värmegolv och belastning

Tjena Grabbar !
Fråga om värmegolv och golvets bärighet...
Jag undrar om jag köper ett sånt här värmegolvkit hos er, plöjer ner rören och lägger ett skikt ovanpå samt klinker....
Om jag nu ställer tvättmaskin och tumlare på golver och maskinerna står där "och hoppar" ..
Håller då skiktet ? Jag menar attdet inte spricker så att fukt tränger ner ???
Hur tjockt är skicket som ska bära kakel och maskiner....

Vi har betongbjälklag oisolerarad ...
Read more : värmegolv och belastning | Visningar : 2748 | Svar : 0

Golvvärme

Om man ska lägga golvvärme på en övervåning med brutet tak, brukar man lägga ända ut till vägg mot "kattvinden" eller bara där man normalt sett går?
Read more : Golvvärme | Visningar : 2627 | Svar : 0

Isfritt på trappan

Hej!
Söker en produkt som kan hjälpa mig att hålla isfritt på utomhustrappan ca 4kvm. Trappan är redan gjuten, men skall beläggas med klinker. Vore bra om jag hittade en kabel som kan läggas i fixet. Kabeln kan slås på manuellt vid behov. Har ni en sådan att sälja?
Read more : Isfritt på trappan | Visningar : 2803 | Svar : 0

Termostat till golvvärme

Om man skall byta termostat till golvvärmen, är det något speciellt man skall tänka på då? Kan man använda vilken termostat som helst för att styra golvvärmen? Det som heter golvvärmetermostat vad gör de termostaterna speciella?
Read more : Termostat till golvvärme | Visningar : 8835 | Svar : 0

Golvvärme i badrum

Badrum på 6,5 kvadratmeter som skall kaklas. Vi har vattenburen värme och står och väger på om vi ska ha elektrisk golvvärme i badrummet eller vattenburen golvvärme i badrummet.

Elektrikern tycker att vi skall installera elektrisk golvvärme som komfortvärme och sedan koppla en handdukstork till den vattenburna värmen som då också fungerar som radiator. Vad skall man använda för golvvärme i badrummet om man framför allt vill att golven är torra och sköna att gå ...
Read more : Golvvärme i badrum | Visningar : 10676 | Svar : 0

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlägg 1242 • Totalt antal trÃ¥dar 741 • Totalt antal medlemmar 477