Aktuellt datum och tid: sön 09 aug 2026, 18:11

News News of Allmänna golvvärmefrågor

Site map of Allmänna golvvärmefrÃ¥gor » Kategori : Allmänna golvvärmefrÃ¥gor

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Termostat för golvvärme

Kan man koppla in två golvvärme mattor till en termostat?
Read more : Termostat för golvvärme | Visningar : 8615 | Svar : 1

Elgolvvärme på thermoreflekt?

Hej
Kan jag bygga golvvärme så här:
Eklamellparkett 16 mm
Elvärme typ Al-matta e dyl
Thermoreflekt från http://www.wiedland.se
Golvspånskiva

Frågan är om elvärmen kommer att smälta bubbelplasten i thermoreflekt? Enligt uppgift kan man begränsa temperaturen i parkett till max 27 grader. Men hur varmt blir det i thermoreflekten som består av bubbelplast 4 mm mellan Al-folier?

Per Persson
Read more : Elgolvvärme på thermoreflekt? | Visningar : 9221 | Svar : 0

7 fågor om Vattenburen golvvärme

Jag har några frågor jag hoppas ni kan hjälpa mig med att besvara ang. golvvärme.
1. Det finns tydligen golvvärmeskivor med färdiga spår försedda med limmade värmeplåtar för montering av evalPex rör 12x2 mm. Min fråga är vad det är för fördel med att använda golvvärmeskivorna eller istället rörhållarskenor?
2. Vad blir skillnaden mellan dessa ( rörhållarskenor golvvärmeskivorna) i total bygghöjd?
3. Kan mängden flytspackel halveras ifall man använder sig av golvvärmeskivorna istället för rörhållarskenor? ...
Read more : 7 fågor om Vattenburen golvvärme | Visningar : 3354 | Svar : 1

ang.värmenät

Kan jag lägga fix och klinker direkt på värmenätet eller måste jag flytspackla?

Tacksam för svar..

Mvh Peter
Read more : ang.värmenät | Visningar : 4349 | Svar : 0

Klinker i hallen

Hej,

Jag har en yta på ca 7kvm där jag tänkte lägga klinker i hallen, jag tänkte lägga elslingor, med lite högre effekt precis innanför dörren, och komfortvärme på resten av ytan. Jag har ett element innanför dörren som jag tänkte lämna kvar. Underlaget känns stumt, men det är på ett mellanbjälklag trä med spånskivor ovanpå källare. Min tanke är att flytspackla in tråden, och använda armeringsnät i botten.

- Vilken kabel är lämplig, för ...
Read more : Klinker i hallen | Visningar : 10294 | Svar : 0

värmematta

vilken temperatur håller er värmematta
Read more : värmematta | Visningar : 8273 | Svar : 0

golvvärme

Vilket system har bäst värmeeffekt på ett golv lagt med laminat klickgolv på spånplatta.
Alumat eller golvvärmefolie.
Read more : golvvärme | Visningar : 9895 | Svar : 0

Golvvärme i källare

Hej. Bor i ett 30-talshus och skall instalera vattenburen golvvärme i ett rum i källaren. Har bilat bort den gamla betongen och grävt ner en bit tills jag kommer till ett ojämt underlag av berg/sten/grus. Hur gör jag sedan? Måste jag jämna av eller kan jag isolera med typ lecasten eller liknande?
Read more : Golvvärme i källare | Visningar : 14269 | Svar : 0

Källare med golvvärme i pojkrum?

Hej,
jag vill inreda ett var våra rum i en uppvärmd källare till att bli ett pojkrum för vår 11-åring. Dränerat sedan 5 år, bergvärme och vanliga radiatorer i alla rum i källaren. Rummet har en betongplatta med en plastfilm under. Tror att förra ägaren göt om golvet efter en fuktskada. Betongplattan är ojämn så en platonmatta fungerar troligtvis inte så bra (har hört att man måste ha ett helt plant golv för platon).

Har ...
Read more : Källare med golvvärme i pojkrum? | Visningar : 4502 | Svar : 0

golvärme

hej har ett furugolv idag med spån under och vill lägga laminatgolv vad behöver jag för matr på trägolvet eller kan jag lägga matta bara mellan trägolvet och laminatgolvet ska ha elvärme i golvet
Read more : golvärme | Visningar : 4614 | Svar : 0

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlägg 1242 • Totalt antal trÃ¥dar 741 • Totalt antal medlemmar 477