Aktuellt datum och tid: sön 09 aug 2026, 16:06

News News of Allmänna golvvärmefrågor

Site map of Allmänna golvvärmefrÃ¥gor » Kategori : Allmänna golvvärmefrÃ¥gor

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Re: Foliekit

Ja Foliekit är komplett med termostat kopplingar tape mm...

:!: Det du mer behöver som inte ingår är Reflektorskivor/underlag och golvet att lägga ovanpå...
Read more : Re: Foliekit | Visningar : 2608 | Svar : 0

Vattenburenvärme i hall med torpargrund

Hej,
Vår hall på ca 5 kvm skall renoveras. Idag är det torpargrund med träbjälklag. Frågan är vilken isolering som behövs samt vilket system man skall välja? Planen är att lägga klinkers överst och det är ett vattenburet element som skall ersättas.
Mvh Per
Read more : Vattenburenvärme i hall med torpargrund | Visningar : 7287 | Svar : 1

Vattenburen golvvärme i kök med trägolv

Hej,
Jag har ett kök på ca 25 kvm som skall renoveras. Idag finns två vattenelement under fönster, vilka jag tänkt att ta bort.
Min fråga är, vilket system skall man välja? Jag vill helst slippa att gjuta. Golvet jag tänkt lägga överst är ett parkett eller laminatgolv på 14 mm. Lågt pris är alltid viktigt.
Sen undrar jag var fuktspärren skall ligga?
Mvh Per
Read more : Vattenburen golvvärme i kök med trägolv | Visningar : 8103 | Svar : 1

Re: Arnmeringsnät över golvvärmen

Jadå, går bra att göra så.
Read more : Re: Arnmeringsnät över golvvärmen | Visningar : 7326 | Svar : 1

Re: Trådlöst

Hur långt signalen faktiskt når beror mycket på husets konstruktion (trä eller sten väggar mm). Normalt skall det inte vara några problem att få signal i hela huset. Visar det sig att någon termostat kommer för långt från mottagaren kan man sätta en repeter på halva vägen som förstärker signalen.
Read more : Re: Trådlöst | Visningar : 2559 | Svar : 0

Re: Värme i friggebod o "snickarbo"?

Sådana utrymmen som kanske inte alltid hålls frostfria är det vanligast att man använder elektrisk golvvärme.

För dina två utrymmen skulle jag välja
Värmekabel Strong 1375W och Värmekabel Strong 1700W.

Den relativt höga effekten per kvadratmeter är för att få ett golv som blir varmt relativt fort när man höjer värmen.
Read more : Re: Värme i friggebod o "snickarbo"? | Visningar : 7780 | Svar : 0

trägolv med vattenburet

Hej
Vi har ett hus från -35 och ska lägga vattenburet.
Där finns radiatorer i alla 3 rummen,
I botten är det trägolv och ett av rummen har plastmatta ovanpå träet, ett annat har laminat ovanpå trägolvet.
Vi vill bevara det gamla trägolvet. Och önskan är klinkers som golvmaterial.
Men vissa säger att trä och klinkers är att be om problem.?
Hur ska jag göra om jag har trä i botten,
vill bevara gölvet det ...
Read more : trägolv med vattenburet | Visningar : 8755 | Svar : 0

kombinerat doslock till K1-E16 & lysknapp

Hej,

Jag har monterat två infällda apparatdosor intill varandra så som man ska kunna göra.

Vill veta om det finns kominerat doslock som kan täcka både lysknapp och intillliggande termostat K1-E16.

Med Vänlig Hälsning

HÃ¥kan Eriksson
Read more : kombinerat doslock till K1-E16 & lysknapp | Visningar : 2141 | Svar : 1

låg höjd

Har ni någon (folie ?) som kan användas i en husbil direkt ovanpå golvet där det är ytterst liten fri höjd upp till skåpens nederkant. En folie som man eventuellt skulle kunna lägga enbart en vanlig matta ovanpå ?
Read more : låg höjd | Visningar : 2869 | Svar : 0

Re: alumat

Man ska lägga Reflektorskiva direkt på spånskivan, innan man lägger AluMat.
Read more : Re: alumat | Visningar : 7953 | Svar : 0

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlägg 1242 • Totalt antal trÃ¥dar 741 • Totalt antal medlemmar 477