Aktuellt datum och tid: sön 09 aug 2026, 16:08

News News of Allmänna golvvärmefrågor

Site map of Allmänna golvvärmefrÃ¥gor » Kategori : Allmänna golvvärmefrÃ¥gor

Ett osorterat forum där gäster kan ställa frågor om golvvärme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frågorna i rätt forums kategori. För snabbare svar ställ frågan i kategorierna ovan.

Re: Golvvärme i Hall

Nej tvungen är du såklart inte. Man kan lägga värmekabeln direkt på den befintliga plattan och sedan gjuta ovanpå. Dock går en hel del värme förlorad ner i marken när det är oisolerat.
Read more : Re: Golvvärme i Hall | Visningar : 8035 | Svar : 0

termostatinställning elvärmegolv

Har just låtit renovera badrum och lagt in elgolvvärme med SAN termostat som kan ställas in på olika tidzoner och temperatur. Jag undrar om den fungerar korrekt eftersom jag behöver ställa in temperaturen på ca 25-25 grader för att det ska kännas varmt på golvet. Vid lägre temperaturinställning känns golvet kallt. Ska det vara så? Betyder det att elförbrukningen och därmed kostnaderna blir höga. Finns det någon tumregel för hur många kWh el golvärmen förbrukar? ...
Read more : termostatinställning elvärmegolv | Visningar : 3122 | Svar : 1

Re: Elgolvvärme

Värmekabel Strong ska du ha för betong. Den ska gjutas in minst i 5cm betong.

http://golvvarmebutiken.se/catalog/index.php?cPath=30_44
Read more : Re: Elgolvvärme | Visningar : 9518 | Svar : 0

Re: radiator krets

Ja, vårt L12-5 eller L8-5 paket kan du koppla in direkt på din radiatorkrets, -Förutsatt att du har tvårörs-sytem i huset. De två systemen är till för ca 5kvm, har du en större yta behöver du en M60 shunt för att få en bra cirkulation i systemet. M60 Shunten ingår i dom större paketen går att ansluta till både två- och enrörs -system.

Torktiden brukar man säga är ca 3-4 veckor.
Read more : Re: radiator krets | Visningar : 11278 | Svar : 0

Re: Programmerbar HC10 Termostat

Det är ingen fara att kapa kabeln!
Read more : Re: Programmerbar HC10 Termostat | Visningar : 25235 | Svar : 0

Re: Inbyggnadsskåp M5 + Lucka M5

Inbyggnadsskåp + lucka kostar 150:- + frakt. Vi skickar med en retursedel så du kan returnera väggkåpan och väggfästet också.
Kan jag få ditt ordernummer på din senaste beställning så lägger jag in en order åt dig.
Read more : Re: Inbyggnadsskåp M5 + Lucka M5 | Visningar : 2025 | Svar : 0

Re: Golvvärme i husvagn

Golvvärme i husvagn brukar vara folie lösningar.
Hur stor yta är det och vill du driva det på 230V eller 24V?

VarmaMattan kan också vara ett alternativ för husvagn.
Read more : Re: Golvvärme i husvagn | Visningar : 3122 | Svar : 0

Re: Golvvärme i hall

Det är ett Värmekabel Kit du skall använda men varför vill du koppla golvvärmen till centralstyrningen?
Termostaten skall utföra det du vill åstadkomma så jag skulle nog koppla direkt till fas och nolla. Även om det såklart går att göra som du tänkt förutsatt att det är 230V AC du får i kablarna.

:!: Ett problem för dig kan vara att du skall värma ett relativt stort ...
Read more : Re: Golvvärme i hall | Visningar : 8342 | Svar : 0

Re: Storlek på fördelarshunt

Får ni ingen värme någon stans?
Kan ni tydligare beskriva vad ni har för produkter installerat?
Svårt att avgöra vad som kan vara fel när det inte famgår mer teknisk information.

Det vi skulle behöva veta är följande:
1. Vad är det ursprungliga golvvärmesystemet på 30 m2 för någonting?
2. Vad har ni för dimension på de nya golvvärmerören?
3. Hur många slingor ligger det nu?
4. Vad har ni för fördelare, dvs hur många ...
Read more : Re: Storlek på fördelarshunt | Visningar : 7192 | Svar : 0

Re: Golvvärme

Hur exakt man brukar göra vet jag inte, det är väl egentligen upp till dig själv. Ska du bara komfortvärma golvet, så är det kanske onödigt att lägga golvvärme där man ändå inte känner den. Men ska du däremot använda golvvärmen som enda värmekälla för att värma upp rummet kan det ju vara bra att täcka hela ytan.
Read more : Re: Golvvärme | Visningar : 12269 | Svar : 0

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlägg 1242 • Totalt antal trÃ¥dar 741 • Totalt antal medlemmar 477