Aktuellt datum och tid: lör 08 aug 2026, 18:39

News News of GĂ€st forum

Site map of GĂ€st forum » Kategori : GĂ€st forum

Ett osorterat forum dÀr gÀster kan stÀlla frÄgor om golvvÀrme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frÄgorna i rÀtt forums kategori.

Granit effekt per kvm?

Vilken Kw rekommenderas att lÀgga i samband med Granit pÄ betongplatta. Plattan Àr gjord -72 ? Vi har erfarenheten sen tidigare att för lÄg Kw ger ingen vÀrme, kan bero pÄ dÄligt isolerad platta oxÄ.
Read more : Granit effekt per kvm? | Visningar : 2920 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

ingjutning av vattenburen golvvÀrme

Hur mycket flytspackel ska tÀcka de vattenburna golvvÀrmerören för att fÄ en jÀmn vÀrmespridning?
Read more : ingjutning av vattenburen golvvÀrme | Visningar : 8067 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme i torp

Hej

Jag har ett gamalt torp (byggÄr 1907) med betong golv och klik laminat över.

Jag tÀnker sÀtta lÄgvolt golvvÀrme - t.ex Kelvin XK500 - i köket, under klinkers, som Àr ca 10 kvadratmeter. NÀr jag tog upp den gamla klik golv - vilket var ganske slitet - sÄg jag att betong var lite ojÀmt, sÄ jag behöver lÀgga sjÀlvutjÀmning först.

Just nu golvet Àr grovbetong lÀngst ner, med plast fuktspar över, sen underlagsfoam och ...
Read more : GolvvÀrme i torp | Visningar : 2848 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Kombinera linker och laminat

TÀnkte lÀgga vÀrme folie och laminatgolv. Men vi har en öppen spis och runt den tÀnkte jag ha klinkerts. Kan man lÀgga klinkerts pÄ vÀrme folie?
Read more : Kombinera linker och laminat | Visningar : 7969 | Svar : 2 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Royal gulvvarme, 300

Jeg har royal 300 gulvvarme, serienr. A 6462, Är 1998.
Varmen slÄr seg ikke av, sÄ gulvet blir svÊrt varmt.
Er det styrboxen som mÄ skiftes?
Passer den nye til min eldre modell, og kan jeg selv montere den?
Read more : Royal gulvvarme, 300 | Visningar : 5005 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

leverans tid

Hej,

Hur lÄng leverans tid till göteborg?
Read more : leverans tid | Visningar : 3033 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

frostvakt i sugslang

Vi har ett fritidshus pÄ plintar med en grÀvd brunn intill. Det finns en sugslang frÄn pumpautomaten (pumpen Àr installerad pÄ isolerad toa dÀr vÀrmen alltid Àr pÄ viontertid). Vi anvÀnder fritidshuset pÄ vintern. Idag har vi en möjlighet att tömma slangen vid en kran/jÀrnten pÄ ett t-rör i brunnen dÀr sugslangen gÄr in i jorden mot pumpen. Vi funderar pÄ ett alternativ med en frostvakt till denna krök (ca 6 m) som ni sÀljer. ...
Read more : frostvakt i sugslang | Visningar : 3263 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

hÄlla balkongen torr..

HallÄ!

som sagt, hÄll Balkongen torr i höst.
Àr det ens vÀrt det prismessigt om man gamför med foppatofflor :P
Nej men Àrligt.
tvÄ polare vill hÄlla balkongen torr. deras plan Àr att ha 6kvm golv vÀrme med trall över.
assÄ en utrÄkning pÄ hur mycket mycket detta skulle kosta om..

1 man stÀller in den innan bÄda gÄr till jobb, hur lÄng tid skulle det ta ...
Read more : hÄlla balkongen torr.. | Visningar : 3009 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

M60 MINISHUNT 2 SLINGOR

Hej ska lÀgga vattenburen golvÀrme i en hall o har bestÀmt mig för systemet GolvvÀrmepaket L12-10
nu till min frÄga senare ska ja renovera mitt intilligande kök pÄ 16kvm som ja ska lÀgga golvÀrme i ocksÄ
kan man koppla pÄ en till slinga till köket pÄ samma shunt o hur gÄr de med vÀrmeregleringen i vardera rum i sÄnnafall
har ju ej lust o ha flera shuntar sitta i huset
tacksam för snabbt svar
mvh ...
Read more : M60 MINISHUNT 2 SLINGOR | Visningar : 11513 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Hur gör man i större rum?

Om har 16 kvm förrÄd, köper man tvÄ slingor dÄ för att fÄ fullvÀrme?kopplar man in bÄda slingorna i samma termostat? Jag tÀnker pÄ kelvin.
Read more : Hur gör man i större rum? | Visningar : 2629 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477