Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 16:26

News News of GĂ€st forum

Site map of GĂ€st forum » Kategori : GĂ€st forum

Ett osorterat forum dÀr gÀster kan stÀlla frÄgor om golvvÀrme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frÄgorna i rÀtt forums kategori.

val av golvvÀrme

vad ska jag vÀlja för produkt till ca 7 m2 badrumsgolv med plastmatta?
Read more : val av golvvÀrme | Visningar : 4289 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme i badrum med plastmatta

hej

jag Àr intresserad av erat 12 volt system för golvvÀrme till mitt badrum, dÀr vi ska lÀgga plastmatta.
kan man köpa eller hÀmta ut detta system nÄgonstans i Göteborg?

hur mycket mÄste man tÀcka slingorna för att fÄ en jÀmn vÀrme i golvet.
eller kan man frÀsa ner dom i spÄnskivan och isÄfall hur djupt ska dom ner för att fÄr en jÀmn vÀrme.

tack.
Read more : GolvvÀrme i badrum med plastmatta | Visningar : 5227 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvvÀrme XK500

Jag tÀnker lÀgga in golvÀrmeslinga XK500 pÄ ett oisolerat betonggolv och lÀgga klinkers över. Vi ska ha det som komfortvÀrme parallellt med befintlig vattenburen elementvÀrme. GolvvÀrmen kommer att var pÄ Äret runt.
Ska man lÀgga slingorna dÀr duschhörnan ska vara och ska man lÀgga slingor under massagebadkaret?
Finns det risk för att kabeln gÄr sönder efter en tids anvÀndning? Hur lokaliserar man och lagar i sÄ fall felet?
Hur mÄnga Är förvÀntas slingan att hÄlla, ...
Read more : golvvÀrme XK500 | Visningar : 11130 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvÀrme strong,för ingjutning

Hej ! PÄ vilket sÀtt fÀstes vÀrmekabel vid ingjutning? FÀstes den direkt vid armeringsnÀtet? i sÄ fall med vad för nÄgot? Àr najtrÄd lÀmpligt eller vad rekommenderar ni ? Har en platta som skall gjutas,det ska bli ett uterum ca 28m3, i anslutning till mitt poolrum med stora glaspartier. Jag har tÀnkt mig att anvÀnda Strong vÀrmekabel 2100w eller 3000w som tillskottsvÀrme i golv. Kan det vara en fördel att istÀllet lÀgga kabel i flytspacklet ...
Read more : golvÀrme strong,för ingjutning | Visningar : 3896 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvvÀrme till trÀgolv

Hej. Jag skall bygga till mitt sommarhus med 9 m2 med egen ingÄng och toalett.
Denna del skall vara vinterbonad och jag tÀnker pÄ golvvÀrme. Kan jag stÀlla
in termostaten sÄ att den hÄller ca 10 gr i rummet. Jag vill ocksÄ ha trÀgolv
GÄr detta bra eller finns det nÄgon hake
Tacksam för svar
Åke Jansson
Read more : golvvÀrme till trÀgolv | Visningar : 10115 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme

Hej pÄ er !

Undrar om man kan anvÀnda GVB kabelkit 300w under vÄtrumsmatta i badrum ?
Har tÀnkt att ha golvspÄnskiva 22 mm sen golvgips 13mm sen limma fast golvvÀrmekabel Ä gjuta ca: 20mm
Ock som golvyta limmad vÄtrumsmatta för badrum !
TÀnkte bara om vÀrmekabeln Àr för "varm" för pvc golv ?
Hört att vissa vÀrmekabel mÄste ha klinker som golvyta !!

Mvh. Harri
Read more : GolvvÀrme | Visningar : 5071 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme 12-48v

Hej, undrar om man kan lÀgga golvvÀrme med lÄgvoltssystem dÄ man har spÄnskivegolv?
Read more : GolvvÀrme 12-48v | Visningar : 2697 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

elpatron

Kan man komplettera shunt till vattenburet system (LK 12-10) med elpatron för att fÄ vÀrme dÄ husets radiatorsystem Àr avstÀngt pÄ sommaren?

undrar Anders G
Read more : elpatron | Visningar : 8655 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Kelvin golvvÀrme

Vi vill lÀgga Kelvins vÀrmeslingor men vill ha vÀrmeisolerande material under och plasmatta över. GÄr det?
Mvh
Ann
Read more : Kelvin golvvÀrme | Visningar : 5127 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme garageuppfart

Hej!

Är pĂ„vĂ€g Ă„ ska köpa hus och skall eventuellt bygga carport utanför huset.

Sitter i rullstol efter en trafikolycka Ä vintern Àr ett helvete, att ta sig till bilen nÀr den stÄr inplogad Àr inte sÄ kul sÄ dÀrför tÀnkte vi anlÀgga uppfart precis utanför dörren och lÀgga marksten (5 cm tjock).

Min frÄga Àr om de skulle vara möjligt att lÀgga kabel sÄ man har en gÄng pÄ sÀg 50cm Ä 4 m ...
Read more : GolvvÀrme garageuppfart | Visningar : 3606 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477