Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 06:52

News News of GĂ€st forum

Site map of GĂ€st forum » Kategori : GĂ€st forum

Ett osorterat forum dÀr gÀster kan stÀlla frÄgor om golvvÀrme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frÄgorna i rÀtt forums kategori.

laminat pÄ golvvÀrme

hej,
kan jag lÀgga ett laminat golv pÄ 7mm ovanpÄ er vattenburen vÀrme som ej Àr ingjuten
Read more : laminat pÄ golvvÀrme | Visningar : 8542 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Behörig installatör

KrÀvs det alltid behörig installatör för att lÀgga en 230V elvÀrmekabel i golv, (badrumsgolv)?
Read more : Behörig installatör | Visningar : 4329 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

vattenburen vÀrme i kÀllare

Hej,
Har ett rum i min kÀllare som jag skulle vilja göra om till badrum. Har pelletspanna samt solceller som uppvÀrmning pÄ huset. Har förstÄtt att det kan bli fuktvandringar i plattan om man inte isolerar nedÄt...men jag vill bygga sÄ lite som möjligt pÄ höjden. Vad ska jag tÀnka pÄ? Hur fÄr jag rÀtt information om detta? Vart kan jag vÀnda mig för att det ska bli sÄ bra som möjligt?
Mvh Christel N
Read more : vattenburen vÀrme i kÀllare | Visningar : 7209 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Hur att lÀgga ett golv med komfortvÀrme, vad lÀggs i mellan

skall lÀgga komfortvÀrme Kevin xk500 i en hall pÄ ca 11kvm med golvspÄn.
Lite frÄgor:
Är det rĂ€tt produktval ?
Vad lÀger man underst pÄ spÄngolvet foam eller vÀrmekabel ?
lÀgger man golv direkt pÄ eller har man ett skickt till av foam ?
Finns det nÄgon pdf som beskriver hur man lÀgger pÄ trÀgolv, har bara funnit en som visar klinker...

Tacksam för svar
MagnusG

golvvÀrme bygghöjd

Vilken sorts golvpkt(vattenburen vÀrme) skall man vÀlja till ett 6m3 stort badrum med trÀgolv!
1-rörs vÀrmesystem
Klinkers som nytt golvmaterial?

Minsta möjliga bygghöjd efterstrÀvas!
Read more : golvvÀrme bygghöjd | Visningar : 2285 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

el golvvÀrme pÄ spÄnplatta

kan man lÀgga elvÀrmegolv pÄ spÄnplatta
Read more : el golvvÀrme pÄ spÄnplatta | Visningar : 8717 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

För plastmatta, -Hur djup behöver man gjuta?

Hur djupt ner mÄste man gjuta eran Kelvin 24v golvvÀrme i flytspackel dÄ jag ska lÀgga plastmatta över den i ett badrum
Read more : För plastmatta, -Hur djup behöver man gjuta? | Visningar : 3108 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

garanti för för Alu Mat golvvÀrme

Jag undrar vilken garantitid ha Alu Mat golvvÀrme?
Read more : garanti för för Alu Mat golvvÀrme | Visningar : 4418 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme med flera lager golv ovanpÄ

Har ett parkettgolv i vardagsrummet med golvvÀrme. Golvet har en del sprickor,dÀrför har jag planer pÄ att lÀgga
ett nytt golv c:A 14mm utanpÄ det gamla. FrÄga. Förlorar jag mycket i vÀrmeöverföring genom denna ÄtgÀrd :?:
Read more : GolvvÀrme med flera lager golv ovanpÄ | Visningar : 11497 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

kelvin xk 300

Hej har köpt ett kelvin xk300 system och har kört igĂ„ng det nu. Har stĂ€llt vredet pĂ„ 30 grader men dioden slutar inte att lysa. Har haft igĂ„ng det i 3 dagar nu. Jag har lagt slingan som komfortvĂ€rme pĂ„ 9 kvm men ja tycker att den skall klara av att vĂ€rma upp det. Är mycket tacksam om nĂ„gon skulle kunna förklara hur systemet fungerar Mvh Erik
Read more : kelvin xk 300 | Visningar : 10140 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477