Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 15:09

News News of GĂ€st forum

Site map of GĂ€st forum » Kategori : GĂ€st forum

Ett osorterat forum dÀr gÀster kan stÀlla frÄgor om golvvÀrme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frÄgorna i rÀtt forums kategori.

GolvvÀrme i hundlÄdorna pÄ bilen.

Hej.

Söker nÄgon form av golvvÀrmekÀlla att sÀtta i mina hundlÄdor i bilen.
Skulle er 12 volts kabel funka till detta??
Read more : GolvvÀrme i hundlÄdorna pÄ bilen. | Visningar : 4237 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Nytt styrkort

Hej! Har alldeles nyss installerat ett nytt styrkort i min gamla Kelvin Royal 300. Vad betyder det nÀr lampan blinkar snabbt tvÄ gÄnger vilket upprepas med cirka 4 sekunders mellanrum. Det har ingen betydelse om vredet stÄr pÄ noll eller högsta. Har utfört kalibrering enligt anvisningar.
Read more : Nytt styrkort | Visningar : 9142 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Termostat

Hej!

Var kopplar jag in jordkabeln(Vilken kontakt) pÄ termostaten K1-E16?? Som jag ser det (Och enligt manualen) sÄ finns bara nummer 5 ledig men det finns ingen mÀrkning för jord vid den kontakten!!??

Tacksam för hjÀlp
VĂ€nligen Mikael
Read more : Termostat | Visningar : 15832 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Diameter pÄ rör för givarkabel - Strong 18W/m

Hej,
Jag ska gjuta in min vÀrmekabel i plattan och tÀnker förlÀgga givarkabeln i ett rör för möjlighet till framtida byte vid behov.
Undrar nu vilken diameter jag kan ha pÄ röret, om ett vanligt 16 mm PVC-rör duger, eller blir det för mycket luft runt givaren sÄ avkÀnningen försÀmras?

Tacksam för svar, betongbilen kommer pÄ fredag! :D
/Björn

Net-kit

Hur mycket bygger Net-kit nÀten pÄ höjden? MÄste de nÀten flytspacklas eller fungerar det att bara lÀgga golv med fÀstmassa ovanpÄ?
Read more : Net-kit | Visningar : 2702 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

DÄlig fart pÄ vattenburet vÀrmegolv

Hej!

Jag har lÄtit installera ett vattenburet vÀrmegolv. Det bestÄr av 2 slingor och en shunt. Problemet Àr att det nÀstan aldrig blir nÀstan varmt trots att termostaten Àr fullt öppen och elementen i nÀrheten "glöder". Invattnet verkar ha korrekt temperatur. Nu undrar jag om det finns nÄgra andra "strypningar" i sjÀlva shunten. En annan frÄga Àr vilken flödeshastighet Àr optimal (det finns 3 hastigheter pÄ pumpen).
HĂ€lsningar
Jan
Read more : DÄlig fart pÄ vattenburet vÀrmegolv | Visningar : 8159 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Kelvin golvvÀrme

Hej,
Undrar om storleken pÄ "el boxen" som hör till de tunna golv slingorna, och hur lÄng installations sladd som följer med. Kopplas den in som fast installation till 230V inne i boxen? Vilken typ av tunnast möjlig under isolering pÄ betong golv kan anvÀndas under slingorna om man avser lÀgga klinker?

Mvh Sofia
Read more : Kelvin golvvÀrme | Visningar : 3310 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

OkÀnd slinga

Hej. Har ett golvvÀrmesystem i badrummet som jag skulle koppla in, dÄ jag kollade i dosan var kablarna mÀrkta med 12v..
Jag gissar dÄ att det Àr ett lÄgvoltssystem men förra Àgaren av huset har avlidit och ingen har nÄgon information om systemet.
Hur löser jag problemet ?
Jag förstÄr att jag behöver en transformator, men hur stor och hur regleras temperaturen dÄ det inte verkar finnas nÄgon givare i golvet ?
Read more : OkÀnd slinga | Visningar : 3405 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

ErsÀtta Ardex termostat med K1?

Hej Funkar eran [K1-E16 som ersÀttare för en ardex termostat?
Tack pÄ förhand.
Read more : ErsÀtta Ardex termostat med K1? | Visningar : 11253 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Lk bjÀlklagsplÄt 16mm

Hej

Skriver med anledning av att jag skall ha 100 st LK bjÀlklagsplÄt för 16mm. Har fÄtt ett pris pÄ 47 kr st ink moms pÄ en annan nÀt vvs firma.
Kan ni matcha detta. Frakt ingÄr ocksÄ.

Mvh
Kennie
Read more : Lk bjÀlklagsplÄt 16mm | Visningar : 7201 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477