Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 08:00

News News of GĂ€st forum

Site map of GĂ€st forum » Kategori : GĂ€st forum

Ett osorterat forum dÀr gÀster kan stÀlla frÄgor om golvvÀrme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frÄgorna i rÀtt forums kategori.

golvvÀrme el

Hur tjockt lager av flyt spackel ska jag lÀgga pÄ golv dÀr jag har installerat el. vÀrme-slinga. Finns det nÄgon min eller max. Mig personligen passar bÀst sÄ tunt som möjligt. Vilket Àr egentligen det bÀsta alternativet. Hur tjockleken av flyt spackel lagret pÄverkar effekten av vÀrme-kabel?
Read more : golvvÀrme el | Visningar : 12683 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

garanti för folie kit för trÀgolv

Hittar inte garanti för folio Kit för trÀ golv
Read more : garanti för folie kit för trÀgolv | Visningar : 4493 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Koppla pÄ golvvÀrme direkt pÄ radiatorkrets?

Hej,

Jag skall renovera mitt badrum och har idag en vattenburen radiator som jag vill bli av med! Jag skulle önska vattenburen vÀrme i golvet.... Kan jag koppl in detta pÄ bef radiator krets? och hur lÄng torktid Àr det pÄ in-gjutningen alt flytspacklingen?

/Jens

GolvvÀrme pÄ plastmatta

Hej !
Jag planerar att lÀgga vattenburen golvvÀrme i mitt badrum. Det Àr kakel överallt utom pÄ golvet dÀr det Àr en plastmatta.
Kan jag lÀgga golvet direkt pÄ mattan ?
En radiator finns med 1 1/2-tums röranslutning. Hur gör jag anslutningen ? Skall radiatorn vara kvar ?

mvh/
Pelle i Ljungby
Read more : GolvvÀrme pÄ plastmatta | Visningar : 3498 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

VĂ€rme i friggebod o "snickarbo"?

Hej!
Tips pÄ lÀmpligaste (golv-) vÀrmen i friggebod/snickarbod (2 rum) som skall byggas.
T-element (isolering) och betongplatta blir grund.
Isolering 150 mm vÀgg/tak 250 mm.
Friggebod ca 3 x 3,5, Snickarbo ca 2,4 x 3,5.
Mvh/Lennart Å
Read more : VÀrme i friggebod o "snickarbo"? | Visningar : 7614 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Frostvakt för inkommande vatten

Hej1
jag Àr pÄ jakt efter nÄgon form av frostvakt för mitt inkommande vatten sÄ att jag kan minimera anvÀndningen av vÀrmekabeln. Vad finns, vem ska installera och vad kostar det?

Per
Read more : Frostvakt för inkommande vatten | Visningar : 4618 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

saccosÀckar

Funkar det med saccosÀckar om man har el-golvvÀrme?
Read more : saccosÀckar | Visningar : 4065 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme laminat

Hej!
Jag ska lÀgga laminatgolv i mitt inglasade uterum.
GolvbjÀlklaget Àr isolerat och med golvspÄnskivor.
Nu till frÄgan:
Kan jag lÀgga Kelvin XK500 ovanpÄ reflektorskiva 3 mm och direkt ovanpÄ detta laminatgolv?
Dvs nerifrÄn och upp: golvspÄnskiva - reflektorskiva 3mm - Kelvin XK500 - laminatkolv (7mm).
Fördelen med detta Àr att jag kan lÀgga och koppla in vÀrmegolvet sjÀlv
Med vÀnliga hÀlsningar
Gunnar Ljung
Read more : GolvvÀrme laminat | Visningar : 7442 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme direkt under klinkers?

Hej
Kan man lÀgga Kelvin XK200 i fixet direkt under klinkers. AlltsÄ ovanpÄ flytspackel och tÀtskick. MÄste man i sÄ fall anvÀnda nÄgot specielt flytspackel eller fix?

MVH
Andreas
Read more : GolvvÀrme direkt under klinkers? | Visningar : 11296 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Kallt o varmt

Hej
Har ett elvÀrmegolv i mindre duchrum, ibland blir golvet kallt utan anledning, jordfelsbrytaren löser ej ut. Jag kan ju dÄ inte lÄta bli att skruva pÄ termostaten samt bryta och slÄ pÄ strömmen. V Àrmen Äterkommer efter nÄgra dagar och dÄ med besked.
Är jag rĂ€tt ute om jag byter termostat elr kan det vara ngt annat fel, rĂ€cker der med att byta givaren elr bör jag byta hela dosan? Tror fabrikatet Ă€t Theorin ...
Read more : Kallt o varmt | Visningar : 7292 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477