Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 08:01

News News of GĂ€st forum

Site map of GĂ€st forum » Kategori : GĂ€st forum

Ett osorterat forum dÀr gÀster kan stÀlla frÄgor om golvvÀrme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frÄgorna i rÀtt forums kategori.

GolvvÀrme ur funktion

Hej

Har en bostadsrÀtt med golvvÀrme i badrummet, men den fungerar inte, lampan pÄ termostaten lyser, men nÄgon vÀrme blir det inte. Kontaktat styrelsen i bostadsrÀttsföreningen men de sÀger att jag sjÀlv skall kontakta en VVS-firma.....?
Kan man ordna felet sjÀlv, vad kan felet vara?
Read more : GolvvÀrme ur funktion | Visningar : 2579 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Förbereda för Net-KIT

Hej!
Jag hÄller pÄ att förbereda min golvvÀrme, net-kit 1,5, för slutlig installation av elektrikern. Elektrikern har förberett tvÄ kabelrör för golvvÀrmen men sÄ vitt jag kan förstÄ av net-kit Àr det bara en kabel som ska gÄ upp till termostaten/brytaren pÄ vÀggen.

Sensorn sitter ju i Ànden pÄ den gröna kabeln och liksom i andra Ànden av mattan. Var ska den placeras? Om jag har förstÄtt instruktionen rÀtt sÄ ska den lÀggas mellan tvÄ ...
Read more : Förbereda för Net-KIT | Visningar : 3443 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Kelvins vÀrmegolv under TrÀgolv

Skall jÀmna till gamla trÀsponten med lite flytspackel sedan lÀgga KÀhrs tuplex underlag sedan Kelvins vÀrmegolv och KÀhrs ekgolv ovanpÄ detta.
Kan detta vara rÀtt förfarande ? :roll:
Read more : Kelvins vÀrmegolv under TrÀgolv | Visningar : 3142 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

vÀrmegolv el

Hej,
vill lÀgga elvÀrmegolv i köket,har krypgrund,bjÀlklag med 22mm golvspÄnplatta + hellimmant korkmatta.
Kan korkmattan ligga kvar,har haft 7mm ekparkett pÄ den som jag vill ersÀtter,men med golvvÀrme under.
Fri yata Àr 4,0 x 3,6 m. NÄgra bra förslag ?

mvh/rho
Read more : vÀrmegolv el | Visningar : 5155 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Xk200 pÄ laminatgolv?

Skulle man kunna lÀgga Kelvin xk200 direkt under ett laminatgolv i hall?
Read more : Xk200 pÄ laminatgolv? | Visningar : 8963 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Leveranstid, VĂ€rmekabelkit 2000W?

Hej, Vad Àr det för leveranstid pÄ, VÀrmekabel Kit 2000W, Kabel lÀngd: 166,0 m, VÀrm effekt: 2000 W?
Read more : Leveranstid, VÀrmekabelkit 2000W? | Visningar : 2758 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvÀrme

Hejsan!

Jag skulle vilja fĂ„ lite tips pĂ„ golvĂ€rme i ett kök pĂ„ 14-15 m2 som jag vill ha KOMFORTVÄRME (finns element) i, samt ett mindre rum pĂ„ 5,5 m2 som jag vill ha FULLVÄRME i.
Golvisoleringen i undergolvet Àr ca 22 cm med samt spÄngolvskiva pÄ 3 cm, rÀcker det till att lÀgga den tunna kabeln i Ert lÄgvoltsystem Kelvin XK 300 alt 500 direkt pÄ golvet?
Eller mÄste jag ha en Reflektorskiva pÄ ...
Read more : GolvÀrme | Visningar : 3408 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Vattenburen golvvÀrme

Hej - vilket Àr det lÀngsta avstÄndet mellan bÀrande balkar. Jag bor i ett gammalt hus och Àr osÀker pÄ om cc 60 anvÀndes nÀr huset byggdes.
Undrar
Kjell
Read more : Vattenburen golvvÀrme | Visningar : 7485 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

trÄdlös golvvÀrmereglering

Hej Àr det nÄgon som har provat LK s trÄdlösa till ett Àldre system?
Read more : trÄdlös golvvÀrmereglering | Visningar : 10060 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Termostat till elgolvvÀrme i badrummet

Hur byter man Termostat till elgolvvÀrme i badrummet
Read more : Termostat till elgolvvÀrme i badrummet | Visningar : 7544 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477