Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 21:21

News News of GĂ€st forum

Site map of GĂ€st forum » Kategori : GĂ€st forum

Ett osorterat forum dÀr gÀster kan stÀlla frÄgor om golvvÀrme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frÄgorna i rÀtt forums kategori.

VÀrmeplÄt för 12mm rör

Hej
Jag ser att ni har 16mm vÀrmeplÄtar i 10 pack för 290:-. Finns motsvarande plÄtar för 12mm

Jörgen Flood
Read more : VÀrmeplÄt för 12mm rör | Visningar : 2682 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

elvÀrme i vÀxthus

Hej!
Jag har planer att lÀgga elvÀrmegolv i mitt nya vÀxthus pÄ 24 kvm, eller kanske bara en del av det t.ex. 17 kvm. VÀxthuset Àr vinterisolerad med 2 glasrutor med en polykarbonatskiva pÄ 1mm. mellan glasen. grund Àr isolerad med 100 mm. cellplast och markduk + ca. 3-5 cm sÀttsand (just nu). Det finns möjlighet att lÀgga pÄ 50 mm. till av cellplast om det behövs. Avsikten Àr att hÄlla frostfritt under vintermÄnaderna och ...
Read more : elvÀrme i vÀxthus | Visningar : 10574 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Minshunt

HÄller pÄ att renover mitt badrum(9kvm) och hallen ca 9(kvm). Kommer att lÀgga klinkers i bÄda utrymmena.
Jag har idag vattenburen bergsvÀrme via element. Och kommer att konvertera om hela övervÄningen till golvvÀrme(90kvm) om ca 2Är.
Hur skulle ni gjort?, jag kommer att dra nya fram-och returslang till vÀrmepumpen skulle ni ha satsat pÄ en minishunt med elpatron(vill har varma golv pÄ sommaren) och sedan kompletera med den större shunten senare?
Read more : Minshunt | Visningar : 2635 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvvÀrme

Har ett kÀllargolv av betong,huset Àr byggt 1944 har ingen aning om sulans tjocklek.Finns det möjlighet att lÀgga vattenburet utan att vÀrmen kryper ner i betongplattan,och isf hur gÄr jag tillvÀga.
Read more : golvvÀrme | Visningar : 12478 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

nÀtvÀrme

Hej har tvÄ frÄgor angÄende nÀtvÀrmegolv. Jag tÀnkte lÀgga in vÀrmegolv i min husbil sÄ jag undrar om det gÄr att ha en nÀtvÀrmematta direkt under en heltÀckningsmatta. Och sÄ undrar ja om det gÄr att klippa eller att göra vÀrmemattan lite smalare dÀr det behövs tackar pÄ förhand Lasse E
Read more : nÀtvÀrme | Visningar : 2622 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvvÀrmefolie

Tjaba hej.
Funderar att lÀgga golvvÀrmefolie i vardagsrummet , sÄ jag undrar, hur pÄverkas folien och golvbelÀggningen av mattor
som nog blir som extra isolering, skenar vÀrmen under en sÄdan eller...??
Read more : golvvÀrmefolie | Visningar : 3506 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Vattenburen golvvÀrme, kostnad?

Hejsan!

Jag har planer pÄ att installera vattenburen golvvÀrme.
Jag har absolut ingen aning om vilka delar som behövs eller kostnad.

Har rÀknat pÄ ett ungefÀr den totala golvytan, fördelat pÄ 4st stycken rum (kök, Vardagsrum, WC och Hall)
Vilket uppnÄr till 55 kvm. (bottenvÄning med uppvÀrmd kÀllare under)

Vad för delar behöver jag och vad skulle kostnaden bli i mitt fall?

Enda som krÀvs Àr att jag ska kunna göra ett rum i taget, ...
Read more : Vattenburen golvvÀrme, kostnad? | Visningar : 2117 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Pinne till vred Kelvin XK300

Hej

Pinnen till vredet finns den som reservdel? Jag har lyckats bryta av den.
Read more : Pinne till vred Kelvin XK300 | Visningar : 7574 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

byta stÀlldon

Hej. jag undrar om man mÄste stÀnga strömmen nÀr man ska byta stÀlldon?
Read more : byta stÀlldon | Visningar : 2965 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

20 kvm golvvÀrme

Hej hade tÀmk lÀgga 8 mm golvslank i kÀllaren det Àr ca 20 kvm , skulle det funka att köpa det fÀrdiga paketet pÄ 20 kvm ? eller mÄste jag ha mer Àn 1 slinga till detta ? mvh emil
Read more : 20 kvm golvvÀrme | Visningar : 12478 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477