Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 10:31

News News of GĂ€st forum

Site map of GĂ€st forum » Kategori : GĂ€st forum

Ett osorterat forum dÀr gÀster kan stÀlla frÄgor om golvvÀrme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frÄgorna i rÀtt forums kategori.

Termostat stÀnger av

Mitt vÀrmegolv Àr kallt eftersom min EBECO termostat stÀnger av sÄ fort den gÄr över ca 1,5 pÄ den 7gradiga skalan.
Kan det vara fel pÄ sjÀlva termostaten eller kan det vara nÄgot annat./ Stefan
Read more : Termostat stÀnger av | Visningar : 2486 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

kelvin golvvÀrme

Kan man fÀsta kelvin kabel med smÀltlim
Read more : kelvin golvvÀrme | Visningar : 3368 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

orderstatus

Kollade min orderstatus och dÀr stÄr det avvaktande vad betyder det?? Mvh erik
Read more : orderstatus | Visningar : 3430 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

hur göra

har ett befintligt golv med bjÀlklag 2x4 tum+22mm golvspÄnskiva+golvmatta som stÄr pÄ en helgjutenplatta det Àr spÄnisolering mellan skiva och platta,kan jag lÀgga golvvÀrme direkt och vilken typ pÄ det befintliga golvet eller mÄste nÄgot tas bort eller lÀggas till?
Read more : hur göra | Visningar : 4106 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvvÀrme i hus pÄ plint

Hej!
HÄller pÄ att flytta ett gammalt torp och har nu stÀllt det pÄ plintgrund.
Jag undrar om det Àr nÄgon idé att lÀgga in golvvÀrme i ett sÄdant golv, med tanke pÄ ev vÀrmeflykt nerÄt?
Om sÄ skulle vara fallet, vilket system kan i sÄfall rekommenderas? Vi försöker göra sÄ mycket som möjligt sjÀlva...
Mvh
Nita
Read more : golvvÀrme i hus pÄ plint | Visningar : 3073 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

MÄtt pÄ vÀndskivor?

Hej - vilket mÄtt har vÀndskivorna
almsta
Read more : MÄtt pÄ vÀndskivor? | Visningar : 2587 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Vilken golvvÀrmekabel för ingjutning i betong?

Hej!

Vilken kabel ska jag ha nÀr jag ska gjuta in golvvÀrmen i betong?

MVH

Garanti

Hej
Jag Àr intresserad av eran golvvÀrme och dÄ frÀmst "VÀrmekabel Kit 1340W" för 14kvm.
- Vad gÀller för att garantin pÄ 15 Är ska gÀlla?
- Kan jag sjÀlv lÀgga kabeln och att elektriker kollar resistansen och slutkopplar?
- Det stÄr att HeatComs garanti innebÀr att HeatCom tar kostnaden för felsökning och ÄtgÀrdande av fel. Vid ÄtgÀrdande av fel, innebÀr det ta kostnaden för att bryta upp klinker, ÄtgÀrda felet pÄ kabeln, ÄterstÀlla fuktspÀrr, ...
Read more : Garanti | Visningar : 4450 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Flytspackel

Heatcom vÀrmekabel pÄ 2,9mm, hur mycket flytspackel krÀver den?

Mvh Kalle
Read more : Flytspackel | Visningar : 8368 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

kelvin lÄgspÀnning

Funkar det med kelvin lÄgspÀnning i ett flytspacklat badrumsgolv pÄ spÄnskiva och klinker, eller vad rekommenderas för bÀsta resultat? har grön skiva i golv, behöver eller rekommenderas ytterligare primer, och finns det nÄgon passande reflektorskiva att lÀgga underst?
Read more : kelvin lÄgspÀnning | Visningar : 2711 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477