Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 21:14

News News of GĂ€st forum

Site map of GĂ€st forum » Kategori : GĂ€st forum

Ett osorterat forum dÀr gÀster kan stÀlla frÄgor om golvvÀrme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frÄgorna i rÀtt forums kategori.

ON OFF

Ska lÀgga xk300 pÄ ett kÀllargolv. Kommer endast att vara igÄng vid kortare tillfÀllen/helger.
Ska jag sÀtta pÄ/stÀnga av och i sÄ fall hur?
Read more : ON OFF | Visningar : 2057 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

LK Minikretsventil M5

LK Minikretsventil M5
finns det nÄgon ventil för ett en rörssytem
Read more : LK Minikretsventil M5 | Visningar : 2175 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Trasig utrustning

Hej!
Min gamla golvvÀrmare Mod ROYAL 200 (21V vÀxelström 40W/kvadratmeter) har slutat fungera.
Slingan Àr pÄ pÄ ca 5 kvadratmeter och har en resistans pÄ 2 ohm.
Vilken moderare "matare" kan jag ersÀtta den med?
Read more : Trasig utrustning | Visningar : 7588 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme i hall

Har för avsikt lĂ€gga in golvvĂ€rme i hallen. Ca 3kvm utav hallens totala 10,3kvm. Jag har klinker under den tĂ€nkta varma delen och parkett i övrigt. Underlag Ă€r spĂ„nskiva dĂ€r jag vill isolera ytterligare istĂ€llet för den gipsskiva som ligger mellan spĂ„nskiva och klinker idag. Ämnar ha fullvĂ€rme med hjĂ€lp av golvet istĂ€llet fĂ€r ett oljefyllt element, som Ă€r trasigt. Elementet drivs idag av en central anlĂ€ggning som ger el-kraft vid behov. AlltsĂ„ kan den ...
Read more : GolvvÀrme i hall | Visningar : 8054 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme i husvagn

HallÄ!
Jag tÀnkte höra om ni har nÄgon bra och billig golvvÀrme som jag kan lÀgga i min husvagn?
Hade tÀnkt lÀgga den direkt pÄ mattan och sedan lÀgga nÄlfilts matta ovanpÄ.

Mvh

Stefan
Read more : GolvvÀrme i husvagn | Visningar : 3207 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Trasig termostat

hej
Jag har haft ett golvvĂ€rme typ nĂ€t installerat i flera Ă„r. Nu i helgen slutade det plötsligt att fungera. Är det troligast att termostaten lagt av?
Jag har inte gjort nÄgra Àdringar i byggnationnen eller golvet.
Arne
Read more : Trasig termostat | Visningar : 9416 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Typ av vÀrmekabel

30 kvadratmeters uterum, ej fullvÀrme, endast komfortvÀrme golv. Hur mÄnga watt behöver installeras. Vilken vÀrmekabel rekommenderas, skall ingjutas i betong
/ Paul
Read more : Typ av vÀrmekabel | Visningar : 7983 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

AluMat under fasta skÄp?

TĂ€nker lĂ€gga alu-mat i min hall pĂ„ 9 m2 lĂ€ngs ena vĂ€ggen stĂ„r en rad med garderober och skĂ„p. Är det lĂ€mpligt att lĂ€gga vĂ€rmegolvet Ă€ven under skĂ„p?
Read more : AluMat under fasta skÄp? | Visningar : 7956 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Ström frÄn Trafo men ej frÄn Kretskort

Hej har problem med boxen dÄ den levererar ut 48v till kretskortet men inte till vÀrme kaben har Àven kollat kabeln sÄ att det gÄr ström i genom denna . Kan det va sÄ att kortet Àr trasigt eller Àr det nÄgon som har nÄgra rÄd ??
Read more : Ström frÄn Trafo men ej frÄn Kretskort | Visningar : 11088 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

komfortvÀrme i kök och hall i villa frÄn 70 talet.

TÀnker lÀgga om golvyta i kök och hall. BjÀlklag av isolerad trÀbjÀlklag tj 300mm med spÄnplatta som överst. VÀrmekÀlla i huset Àr elvÀrme med luft,luft och konventionella radiatorer. Skall lÀgga nytt trÀparkett i dessa utrymmen. vill uppnÄ komfortvÀrme i golvet. tror att denna ÄtgÀrd skaffar komfortvÀrme i golvet samt ninskar energitillförelsen
av vÀrme pÄ detta sÀtt. frÄga. Bygghöjd pÄ elslingor. antal m per rum, erfoderliga termostater. Hallen Àr pÄ cirka 12.3m2, kök 16.0m2

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477