Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 10:32

News News of GĂ€st forum

Site map of GĂ€st forum » Kategori : GĂ€st forum

Ett osorterat forum dÀr gÀster kan stÀlla frÄgor om golvvÀrme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frÄgorna i rÀtt forums kategori.

Kapa Kelvin XK500 Kabel?

Vad hÀnder om man kortar av kaben ca 2 m dÄ den Àr för lÄng . kaben ligger med 14cm i mellan efter tabellen :oops:
Read more : Kapa Kelvin XK500 Kabel? | Visningar : 11062 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Storlek pÄ fördelarshunt

Hej,

Vi har byggt pÄ en vÄning pÄ vÄrt hus och kopplat pÄ ca 140 kvm golvvÀrmeslingor fördelat pÄ bottenvÄning och ny övervÄning pÄ ett befintligt vÀrmesystem med golvvÀrme pÄ ca 30 kvm och element i kÀllarvÄning. Vi har installerat fördelarshuntar med pumpar pÄ botten och övervÄning men har kvar orginalpump i kÀllaren vid vÀrmecentralen.

Nu fÄr vi inte ut vÀrmen varken i kÀllare eller pÄ de tvÄ vÄningsplanen.

Kan det bero pÄ befintlig kapacitet ...
Read more : Storlek pÄ fördelarshunt | Visningar : 6889 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvvÀrme,kök badrum

Vi vill lÀgga in vÀrmeslingor i halva badrummet. köket, utan att riva upp golvet, utan ovanpÄ golvet, kaklet sedan lÀgga plastgolv över, typ 1mm. Ska vi vÀlja elslingor eller vattenburet? MÄste slingorna alltid spacklas in? Finns det fÀrdiga mattor för vattenburet? claes.folcker
Read more : golvvÀrme,kök badrum | Visningar : 10732 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

alumat

TÀnkte lÀgga ett klicklaminat golv i hallen pÄ en befintlig plastmatta och tÀnkte i samma veva lÀgga alumat golvvÀrmematta under en del av det nya golvet. DÄ den gamla mattan Àr 2 mm tjock sÄ tÀnkte jag ta bort den för att fÄ samma höjd pÄ laminatgolvet hela vÀgen. NÀr jag tar bort mattan kommer jag ner pÄ en spÄnskiva, gÄr det att lÀgga alumat direkt pÄ den eller behövs det nÄgot ytterligare?
Read more : alumat | Visningar : 7790 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Mindre Àn 1kvm golvyta

Jag undrar om det finns nÄgon elvÀrme till golv som ligger pÄ cirka 0,7 kvm, kan man lÀgga en golvvÀrmekabel nÀrmare Àn 100mm? det Àr till en toalett och ska spacklas över, Àr endast i behov av komfortvÀrme.
Read more : Mindre Àn 1kvm golvyta | Visningar : 2138 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

230 eller 48V GolvvÀrme

Hej!

Jag velar. 220v eller 12-48v.
Jag har ett litet badrum om 2.7 kvm. Jag har vattenburet element som under höst vinter och tidig vÄr sköter 100% av
uppvÀrmningen. FrÄn Maj till september brukar jag sjunta ner sÄ elementet inte ger nÄgon vÀrme, utam lÄter mer eller
mindre solen sköta uppvÀrmningen av huset alternativt stöd eldar i braskamin. Det gör att sommartid, hur dumt den Àn
kan lÄta , Àr golvet som kallast. Jag ha*ar ...
Read more : 230 eller 48V GolvvÀrme | Visningar : 10126 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

TrÄdlöst

Hej undrar hur lÄngt nÄr det trÄdlösa enheten ? Har fördelaren rÀtt lÄngt borta
Med vÀnlig hÀlsning, Leif
Read more : TrÄdlöst | Visningar : 2757 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

HÄl pÄ golvÀrmeslang

Har 2 slingor i mitt garagegolv, varav 1 med hÄl pÄ slangen. UpptÀcktes vid provtryck, efter gjutning.
Finns det nÄgot sÀtt "att fixa detta utan att bila upp golvet. Har fantiserat om att försöka dra in ett minsdre rör i det befintliga som Àr 22mm. Dom ligger c. c/c 25-30cm.
Kan tÀnka mig att man mÄste fÄ in dragtrÄd till att börja med.
NÄgon som provat ? eller har bra ideer.
Read more : HÄl pÄ golvÀrmeslang | Visningar : 2737 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Kelvin GolvvÀrme under linoleumgolv, eller folie?

Hej, vi tÀnker renovera köket och lÀgga in linoleumgolv. Och under linoleummattan vill vi ha komfortvÀrme, ska vi anvÀnda Kelvinkabeln eller folien? Kabeln mÄste vÀl bygga mer pÄ höjden Àn folien, eller sjunker kabeln ner i reflektorskivan sÄ att den inte mÀrks i ytskiktet?

GolvvÀrme och Plastmatta

Hej.
HÄller pÄ att bygga hus och har tÀnkt lÀgga in vÄtrumsmatta med golvvÀrme pÄ toaletten. GÄr det att ha golvvÀrme ihop med plastmatta.
MVH Erland
Read more : GolvvÀrme och Plastmatta | Visningar : 3656 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477