Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 11:42

News News of GĂ€st forum

Site map of GĂ€st forum » Kategori : GĂ€st forum

Ett osorterat forum dÀr gÀster kan stÀlla frÄgor om golvvÀrme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frÄgorna i rÀtt forums kategori.

FrÄgor kring XK systmet

Hej,
Jag skall lÀgga klinkers i hallen dÀr jag funderar pÄ att installera golvvÀrme. Som underlag ligger spÄnskivor. Den totala golvytan Àr 3,7 m2. Jag tycker XK systemet verkar bra för mina behov. Jag Àr frÀmst ute efter komfortvÀrme.
- Vilket XK system bör jag vÀlja?
- Jag vill undvika att flytspackla. Är det ok att lĂ€gga XK slingan direkt pĂ„ spĂ„nskivan och sedan lĂ€gga pĂ„ fix och klinkers direkt ovanpĂ„ slingan?
- Hur mycket ...
Read more : FrÄgor kring XK systmet | Visningar : 8734 | Svar : 2 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Belastning av vÀrmegolv

Jag undrar hur kÀnsligt det Àr om man skulle stÀlla en infraröd bastu pÄ ett redan installerat vÀrmegolv.
System som anvÀnds Àr Heatcom Strong 18.

Tacksam för svar :?:
Read more : Belastning av vÀrmegolv | Visningar : 3115 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

vattenburen golvv

Hej.
Bygger en isolerad veranda pÄ en bef betongsockel. För att kunna gjuta in golvvÀrmerör har jag bilat ned plattan ca 100 mm. Som du förstÄr Àr underlaget dÀrför mycket ojÀmnt. Ytan Àr ca 1800 mm x 4000 mm. TÀnkte lÀgga armeringsmatta och sedan fÀsta rören i den. Skall jag dÄ först fÀsta lÀggningslisterna pÄ mattan ? eller har du annat förslag ? Tacksam för svar.

HĂ€lsningar

Curre Berggren
Read more : vattenburen golvv | Visningar : 7635 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme och betongplatta

Vi ska bygga om vÄrt vidbyggda garage till sovrum och funderar pÄ vattenburen golvvÀrme.
Hur mycket skulle ett sÄdant bygga pÄ höjden?
Är det nĂ„n mening att ens fundera pĂ„ golvvĂ€rme?
Golvet Àr betongplatta, anlagd 1977.
Read more : GolvvÀrme och betongplatta | Visningar : 3494 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme i Hall

Vi har tagit bort klinker frÄn golvet i vÄr hall och ska lÀgga in nytt och vi vill dÄ lÀgga in golvvÀrme pÄ samma gÄng, en snickare som jag pratade med sa att jag skulle bli tvungen att bila upp platan och isolera den med frigolit och sedan gjuta plattan igen innan vÀrmekabeln lÀggs i flytspacklet, stÀmmer det eller kan vi lÀgga direkt pÄ den befintliga plattan?
Vi har en enplanshus frÄn -69 med betongplatta ...
Read more : GolvvÀrme i Hall | Visningar : 8103 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Skivor dÀr vÀrme ej behövs

Hej!
Jag Har ett kök som ska renoveras och dÀr fÄr inte radiatorn plats. Jag funderar pÄ ert EPS-paket 20 eftersom köket Àr ca 16 kvm. Tanken som slog mig Àr att detta kan rÀcka till en liten hall ocksÄ eftersom det dessutom finns med en fördelare för tvÄ slingor. Min frÄga Àr om jag kan komplettera ert paket med ytterligare LK spÄrskivor dÀr det inte behövs vÀrmeslingor (ex under köksinredningen), eller kanske komplettera med ...
Read more : Skivor dÀr vÀrme ej behövs | Visningar : 9097 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme i husvagn

Har en gammal husvagn (Hobby 620 frÄn 91) dÀr jag skulle vilja lÀgga in en nÄgons slags golvvÀrme istÀllet för befintlig (obefintlig rÀttare sagt) Truma luftvÀrme. Golvet bestÄr av board 30mm frigolit eller dylikt samt 3mm board igen. OvanpÄ detta en platsmatta. Vad förslÄr ni? All el i vagnen kommer att vara 220 volt.
Read more : GolvvÀrme i husvagn | Visningar : 3441 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

KomfortvÀrme under trÀgolv...

Hej, tÀnkte lÀgga 24v Kelvin som komfortvÀrme under ett parkettgolv i ek. Under parketten lÀgger jag stegdÀmpande foam. Underlaget Àr golvmasonit. Skall vÀrmeslingorna fÀstas pÄ masoniten, sedan foam och sedan parketten? Det Àr inga problem med att slingorna ligger ihop med foamen, eller?
Read more : KomfortvÀrme under trÀgolv... | Visningar : 9249 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Fukt spÀrr?

Hej ska lÀgga vatten buren golv vÀrme pÄ befintligt trÀgolv ska man ha nÄgon fukt spÀrr eller gÀller bara det om man lÀgger pÄ betonggolv?
Read more : Fukt spÀrr? | Visningar : 2740 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme mellan spÄnplatta och vÄtrumsmatta

Hur fixar man golvvÀrme i ett badrum med spÄnskivegolv och vÄtrumsmatta ?

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477