Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 19:08

News News of GĂ€st forum

Site map of GĂ€st forum » Kategori : GĂ€st forum

Ett osorterat forum dÀr gÀster kan stÀlla frÄgor om golvvÀrme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frÄgorna i rÀtt forums kategori.

GolvvÀrme och trÀgolv

Hej!

Jag bygger ny sommarstuga som ocksÄ kommer nyttjas under kalla Ärstider. Jag planerar vanligt trÀgolv-furu. Hur fungerar detta med nÄgon av era golvvÀrmemattor.

Hur tjocka plankor kan man vÀlja?

Är laminatgolv att föredra med tanke pĂ„ hur vĂ€rmen avges?

GÄr ungefÀrlig elförbrukning, exempelvis per kvadratmeter och timme vid en yttertemp av 5 grader, att uppskatta?

hÀlsningar Olle
Read more : GolvvÀrme och trÀgolv | Visningar : 9304 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Royal 200

Hej,

Jag har ett ca 10 Är gammalt golvvÀrmesystem som heter Royal 200 (Kelvin i Laholm AB), som nu inte fungerar. Det hörs att systemet slÄr pÄ, men efter 3-4 sekunder sÄ knÀpper det till igen, och jag antar att det dÄ slÄr av för golvet blir inte varmt.

Vad Àr det troliga felet? Finns reservdelar att köpa?

MVH // Leif Johansson
Read more : Royal 200 | Visningar : 8258 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Fel pÄ kelvin xk 300

Hej!
Har kelvin xk 300 golvvÀrme sats.
Har fungerat 1,5 Är perfekt, men nu helt plötsligt sÄ spelar det ingen roll om man vrider ner vÀrmen tilll 5 grader sÄ ligger den ÀndÄ och vÀrmer golvet varmt. Det gjorde den inte innan.
Vad kan vara fel?
Read more : Fel pÄ kelvin xk 300 | Visningar : 8919 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

LÄgbyggande vattenburen GolvvÀrme med klinkers

HÄller pÄ och renoverar ett hus i Danderyd och ska sÀtta in klinker i köket. Under detta har vi tÀnkt oss att ha golvvÀrme kopplat till husets vattenburna vÀrmesystem. Vilket system Àr bÀst? Rummet Àr bara 15kvm stort och vi vill undvika en hög tröskel mot de andra rummen. 8mm el 12mm verkar bÄda fungera pÄ den ytan och 8mm Àr dessutom mycket billigare men funkar det att ha pÄ den ytan?

I badrummet ska ...

Dra Kelvinkabel i VP rör?

FÄr man dra vÀrmekablen i vp 16 rör ca 50 cm?
Read more : Dra Kelvinkabel i VP rör? | Visningar : 2865 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

hur högt bygger golvvÀrme nÀt?

tjena,
jag Àr intresserad av att lÀgga golvvÀrme under klinker vid entrén. Huset stÄr pÄ betongplatta och jag har 15mm bygghöjd upp till omkringliggande golvkant, varav klinkerplattorna Àr 8mm. Hur högt bygger GolvvÀrme NÀt? rÀcker det om jag har 7mm att spackla in vÀrmenÀtet i?
Hur lÄng leveranstid Àr det frÄn bestÀllning om jag vill ha Net-KIT 5 med programmerbar termostat?

tacksam för snabbt svar.
Read more : hur högt bygger golvvÀrme nÀt? | Visningar : 2928 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

NetKit 4 för 4,2 kvm?

Hej, ska lÀgga golvvÀrme pÄ en yta av 4,2 kvm. Passar NetKit för 4 kvm eller bör vi ta ett större kit?
Read more : NetKit 4 för 4,2 kvm? | Visningar : 2822 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

vattenburen golvvÀrme saknar anslutniongsventiler

Hej
Jag köpte 2 golvvÀrmepaket (vattenburen golvvÀrme, LK) i början av Äret, installerade fördt det i badrummet (vÄtrumsspÀrr osv tog lite tid!) sÄ vi har inte hunnit börja pÄ andra golvet till hallen förrÀn nu. UpptÀckte att vi inte hittar nÄgra anslutningskopplingar i lÄdan. Inser att det Àr lite sent att komma med detta problem nu men mÄste ju ha dem för att slutföra installationen. Det stÄr i instruktionsboken att man mÄste anvÀnda de medföljande ...

ingen ström frÄn kretskort till plint

Elekrikern har varit hÀr för att koppla in vÄrt nya KELVIN XK 500, dock utan att lyckas. Det finns ingen ström frÄn kretskort till plint och vredet lyser inte. Vad kan jag göra Ät det?

/Niklas
Read more : ingen ström frÄn kretskort till plint | Visningar : 8074 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Net-KIT 3 till klinker

Hej kan jag anvÀnda net kittet till mitt golv utan att flytspackla mitt golv Àr spÄnskiva och jag tÀnkte lÀgga klinker .. mvh jonas
Read more : Net-KIT 3 till klinker | Visningar : 10298 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477