Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 11:42

News News of GĂ€st forum

Site map of GĂ€st forum » Kategori : GĂ€st forum

Ett osorterat forum dÀr gÀster kan stÀlla frÄgor om golvvÀrme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frÄgorna i rÀtt forums kategori.

golvvÀrme under klickgolv

Kan man lÀgga lÄgvolt vÀrmekabel under klickgolv?
Read more : golvvÀrme under klickgolv | Visningar : 2810 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Alumat aluminiumtejp?

Hej!
Vi har byggt ut en liten hall och har köpt Alumat golvvÀrme pÄ 3 kvadratmeter att lÀgga dÀr.
VÄrt problem Àr att anslutningskabeln sitter för oss pÄ "fel" sida vilket innebÀr att vi har tvÄ möjligheter nÀr vi ska lÀgga:

Nr 1: LÀgga "lÀngsefter" och dÀrmed mÄste vi vÀnda pÄ mattan nÀstan direkt, bara efter tvÄ slingor. (Har detta nÄgon betydelse?)

Nr 2: LÀgga "tvÀrsöver" och dÀrmed mÄste vi vÀnda pÄ mattan 5 gÄnger ...
Read more : Alumat aluminiumtejp? | Visningar : 4078 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Flera vÀrmeslingor till en termostat?

Hej.
Jag undrar om det Àr möjligt att koppla pÄ flera vÀrmeslingor till en enda termostat? (Har en HC10TPM termo.)
Read more : Flera vÀrmeslingor till en termostat? | Visningar : 7151 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme till Vinyl, Parkett och Klinkers

Hej,

Jag har ett hus som jag vill lÀgga golvvÀrme, men har svÄrt att vÀlja rÀtt golvvÀrmekabbel till alla rum...

Jag har ett rum (24 kvadratmeter) som skall ha parkettgolv (8-14mm), tre andra rum som skall ha vinylgolv, tvÄ rum har 6 kvadratmeter vardera, dock den tredje har 9 kvadratmeter, samt kök och hall skall ha klinker (sammanlagt 27 kvadratmeter)...

Vad Àr det för golvvÀrmekabbel man skall ha för respektive golvtyp?

Tack!

MVH
KoXHAK
Read more : GolvvÀrme till Vinyl, Parkett och Klinkers | Visningar : 8596 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Vilket golvvÀrmesystem bygger minst pÄ höjden?

Vilket golvvÀrmesystem bygger minst pÄ höjden?

vÀrmegolv och belastning

Tjena Grabbar !
FrÄga om vÀrmegolv och golvets bÀrighet...
Jag undrar om jag köper ett sÄnt hÀr vÀrmegolvkit hos er, plöjer ner rören och lÀgger ett skikt ovanpÄ samt klinker....
Om jag nu stÀller tvÀttmaskin och tumlare pÄ golver och maskinerna stÄr dÀr "och hoppar" ..
HÄller dÄ skiktet ? Jag menar attdet inte spricker sÄ att fukt trÀnger ner ???
Hur tjockt Àr skicket som ska bÀra kakel och maskiner....

Vi har betongbjÀlklag oisolerarad ...
Read more : vÀrmegolv och belastning | Visningar : 2755 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme

Om man ska lÀgga golvvÀrme pÄ en övervÄning med brutet tak, brukar man lÀgga Ànda ut till vÀgg mot "kattvinden" eller bara dÀr man normalt sett gÄr?
Read more : GolvvÀrme | Visningar : 2629 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Isfritt pÄ trappan

Hej!
Söker en produkt som kan hjÀlpa mig att hÄlla isfritt pÄ utomhustrappan ca 4kvm. Trappan Àr redan gjuten, men skall belÀggas med klinker. Vore bra om jag hittade en kabel som kan lÀggas i fixet. Kabeln kan slÄs pÄ manuellt vid behov. Har ni en sÄdan att sÀlja?
Read more : Isfritt pÄ trappan | Visningar : 2805 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Termostat till golvvÀrme

Om man skall byta termostat till golvvÀrmen, Àr det nÄgot speciellt man skall tÀnka pÄ dÄ? Kan man anvÀnda vilken termostat som helst för att styra golvvÀrmen? Det som heter golvvÀrmetermostat vad gör de termostaterna speciella?
Read more : Termostat till golvvÀrme | Visningar : 8846 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme i badrum

Badrum pÄ 6,5 kvadratmeter som skall kaklas. Vi har vattenburen vÀrme och stÄr och vÀger pÄ om vi ska ha elektrisk golvvÀrme i badrummet eller vattenburen golvvÀrme i badrummet.

Elektrikern tycker att vi skall installera elektrisk golvvÀrme som komfortvÀrme och sedan koppla en handdukstork till den vattenburna vÀrmen som dÄ ocksÄ fungerar som radiator. Vad skall man anvÀnda för golvvÀrme i badrummet om man framför allt vill att golven Àr torra och sköna att gÄ ...
Read more : GolvvÀrme i badrum | Visningar : 10685 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477