Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 18:05

News News of GĂ€st forum

Site map of GĂ€st forum » Kategori : GĂ€st forum

Ett osorterat forum dÀr gÀster kan stÀlla frÄgor om golvvÀrme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frÄgorna i rÀtt forums kategori.

golvsensor förlÀnga sladd?

till badrummet har jag till min vattenburna golvvÀrme en golvsensor pÄ 3m 10kOhm.

nÄgon som vet vad som hÀnder ifall jag skarvar pÄ 2-4m kabel mellan termostat och golvsensorn?

blir det pÄverkan pÄ motstÄndet eller Àr det relevanta motstÄndet bara i sensorn och kabellÀngden försumbar?

om kabellÀngden spelar roll kommer det dÄ bara ge en linjÀr avvikelse - dvs jag fÄr stÀlla pÄ 22 grader istÀllet för 21 grader pÄ termostaten?
Read more : golvsensor förlÀnga sladd? | Visningar : 5489 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

LÀgga Kelvin golvvÀrme ovanpÄ befintligt golv?

Hej,
Jag undrar om man kan lÀgga Kelvin golvvÀrme pÀ ett befintligt klinkergolv i vÄtutrymme utan att först ta bort klinkergolvet? HöjdmÀssigt finns det plats, sÄ det Àr inget problem att lÀgga nya klinker ovanpÄ det gamla. Det skulle ju spara rÀtt mycket jobb om man slipper ta bort det gamla golvet först, dessutom Àr ju fuktspÀrr med mera redan gjort.

XK160-kort kompatibelt med mitt Royal 160?

Hei

Har et gulvvarmeanlegg med en Royal 160 styringsboks. Har sjekket litt og det virker veldig sannsynlig at det mÄ vÊre feil pÄ kretskortnet i strÞmforsyningen. PÄ deres netteside finner jeg et XK160-kort, vet du om dette er kompatibelt med mitt Royal 160 16V 40W anlegg?

mvh
morten
Read more : XK160-kort kompatibelt med mitt Royal 160? | Visningar : 11105 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Byte av radiatorer till golvvÀrme?

Vi ska lĂ€gga in klinkers i hall och toalett/tvĂ€ttstuga. Hallen Ă€r ca 5 kvadrat och toaletten likasĂ„. Vi har fjĂ€rrvĂ€rme i huset med vattenburen vĂ€rme i radiatorerna. NU tĂ€nker vi byta ut radiatorerna i hallen och pĂ„ toaletten mot vattenburen golvvĂ€rme som gĂ„r pĂ„ fjĂ€rrvĂ€rmen. Är det nĂ„gon annan som gjort sĂ„ och vad anvĂ€nde ni för grejer?

Vi har kollat runt lite pÄ olika grejer men vi vill gÀrna höra lite för och nackdelar ...
Read more : Byte av radiatorer till golvvÀrme? | Visningar : 9238 | Svar : 5 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

NÀr kan jag koppla pÄ golvvÀrmen?

Jag har precis renoverat badrummet och lagt elslingor i flytspackel. Hur lÄng tid skall det hÀrda innan jag kan sÀtta pÄ systemet?
Read more : NÀr kan jag koppla pÄ golvvÀrmen? | Visningar : 12850 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvvÀrme el

i vÄrt badrum har vi el-golvvÀrme jag vill att vi skall ha sÄ lite mattor pÄ golvet min fru tycker tvÀrtom Var kan man lÀsa om detta och vem har rÀtt Janne
Read more : golvvÀrme el | Visningar : 11075 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

göra spÄr

Hej!
Jag vill inte bryta upp eller höja mitt 25mm spÄnskivegolv med 2mm (isolerande..) korkplattor pÄ utan tÀnker mig köra egna spÄr för 16mm rören rakt igenom korken... ett par 3 snitt för varje spÄr med CikelsÄgen instÀlld pÄ 18mm djup o sen göra svÀngarna med överhandsfrÀsen ?

Jag fÄr vÀl hoppas att plÄtarna fastnar bra trots att jag kör pÄ frihand .. annars kanske en klick montagelim pÄ plÄtens ena undersida löser det hela? ...
Read more : göra spÄr | Visningar : 9318 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

KomfortvÀrme, renovering, vad skall man vÀlja

TÀnkte byta golv i kök, hall och vardagsrum och samtidigt lÀgga in vÀrme. Bottenplatta med reglar (10cm), spÄnskivor, parkett. Vilken typ av golvvÀrme skall/kan man lÀgga?
För att inte bygga för mycket i höjd?
För att inte draga upp fukt frÄn grunden?
För att fÄ en bra komfortvÀrme.

Termostat

hej jag undrar angÄende den digitala termostaten som ingÄr vid köp av alumat 14...Àr den anpassad t ex för infÀllning i en eljo trend ram??eller mÄste den vara för sig sjÀlv?

mvh Samir
Read more : Termostat | Visningar : 14783 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

vattenburengolvvÀrme

:?: varför kan jag inte ansluta till enrörssystem
Read more : vattenburengolvvÀrme | Visningar : 8997 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477