Aktuellt datum och tid: mÄn 10 aug 2026, 21:25

News News of GĂ€st forum

Site map of GĂ€st forum » Kategori : GĂ€st forum

Ett osorterat forum dÀr gÀster kan stÀlla frÄgor om golvvÀrme. Moderatorerna försöker sedan sortera in frÄgorna i rÀtt forums kategori.

Termostat för golvvÀrme

Kan man koppla in tvÄ golvvÀrme mattor till en termostat?
Read more : Termostat för golvvÀrme | Visningar : 8619 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

ElgolvvÀrme pÄ thermoreflekt?

Hej
Kan jag bygga golvvÀrme sÄ hÀr:
Eklamellparkett 16 mm
ElvÀrme typ Al-matta e dyl
Thermoreflekt frÄn http://www.wiedland.se
GolvspÄnskiva

FrÄgan Àr om elvÀrmen kommer att smÀlta bubbelplasten i thermoreflekt? Enligt uppgift kan man begrÀnsa temperaturen i parkett till max 27 grader. Men hur varmt blir det i thermoreflekten som bestÄr av bubbelplast 4 mm mellan Al-folier?

Per Persson
Read more : ElgolvvÀrme pÄ thermoreflekt? | Visningar : 9224 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

7 fÄgor om Vattenburen golvvÀrme

Jag har nÄgra frÄgor jag hoppas ni kan hjÀlpa mig med att besvara ang. golvvÀrme.
1. Det finns tydligen golvvÀrmeskivor med fÀrdiga spÄr försedda med limmade vÀrmeplÄtar för montering av evalPex rör 12x2 mm. Min frÄga Àr vad det Àr för fördel med att anvÀnda golvvÀrmeskivorna eller istÀllet rörhÄllarskenor?
2. Vad blir skillnaden mellan dessa ( rörhÄllarskenor golvvÀrmeskivorna) i total bygghöjd?
3. Kan mÀngden flytspackel halveras ifall man anvÀnder sig av golvvÀrmeskivorna istÀllet för rörhÄllarskenor? ...
Read more : 7 fÄgor om Vattenburen golvvÀrme | Visningar : 3358 | Svar : 1 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

ang.vÀrmenÀt

Kan jag lÀgga fix och klinker direkt pÄ vÀrmenÀtet eller mÄste jag flytspackla?

Tacksam för svar..

Mvh Peter
Read more : ang.vÀrmenÀt | Visningar : 4352 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Klinker i hallen

Hej,

Jag har en yta pÄ ca 7kvm dÀr jag tÀnkte lÀgga klinker i hallen, jag tÀnkte lÀgga elslingor, med lite högre effekt precis innanför dörren, och komfortvÀrme pÄ resten av ytan. Jag har ett element innanför dörren som jag tÀnkte lÀmna kvar. Underlaget kÀnns stumt, men det Àr pÄ ett mellanbjÀlklag trÀ med spÄnskivor ovanpÄ kÀllare. Min tanke Àr att flytspackla in trÄden, och anvÀnda armeringsnÀt i botten.

- Vilken kabel Àr lÀmplig, för ...
Read more : Klinker i hallen | Visningar : 10294 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

vÀrmematta

vilken temperatur hÄller er vÀrmematta
Read more : vÀrmematta | Visningar : 8274 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvvÀrme

Vilket system har bÀst vÀrmeeffekt pÄ ett golv lagt med laminat klickgolv pÄ spÄnplatta.
Alumat eller golvvÀrmefolie.
Read more : golvvÀrme | Visningar : 9899 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

GolvvÀrme i kÀllare

Hej. Bor i ett 30-talshus och skall instalera vattenburen golvvÀrme i ett rum i kÀllaren. Har bilat bort den gamla betongen och grÀvt ner en bit tills jag kommer till ett ojÀmt underlag av berg/sten/grus. Hur gör jag sedan? MÄste jag jÀmna av eller kan jag isolera med typ lecasten eller liknande?
Read more : GolvvÀrme i kÀllare | Visningar : 14269 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

KÀllare med golvvÀrme i pojkrum?

Hej,
jag vill inreda ett var vÄra rum i en uppvÀrmd kÀllare till att bli ett pojkrum för vÄr 11-Äring. DrÀnerat sedan 5 Är, bergvÀrme och vanliga radiatorer i alla rum i kÀllaren. Rummet har en betongplatta med en plastfilm under. Tror att förra Àgaren göt om golvet efter en fuktskada. Betongplattan Àr ojÀmn sÄ en platonmatta fungerar troligtvis inte sÄ bra (har hört att man mÄste ha ett helt plant golv för platon).

Har ...
Read more : KÀllare med golvvÀrme i pojkrum? | Visningar : 4506 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

golvÀrme

hej har ett furugolv idag med spÄn under och vill lÀgga laminatgolv vad behöver jag för matr pÄ trÀgolvet eller kan jag lÀgga matta bara mellan trÀgolvet och laminatgolvet ska ha elvÀrme i golvet
Read more : golvÀrme | Visningar : 4616 | Svar : 0 | Kategori : AllmÀnna golvvÀrmefrÄgor

Logga in  •  Bli medlem

Statistik

Totalt antal inlĂ€gg 1242 • Totalt antal trĂ„dar 741 • Totalt antal medlemmar 477